Allmän info från Tele2:
Alla kunder som har köpt en telefon via oss kommer givetvis få alla pengar tillbaka och alla ev. delbetalningar kommer att strykas.
Tele2 ger också er 2 000 kronor i rabatt på en S7 eller S7 Edge samt ett VR-headset, alltid utan bindningstid.
Ni som har köpt tillbehör via oss (nu hann vi aldrig få in särskilt mycket) kan givetvis returnera detta sålänge det är i obruten förpackning.
Nöj dig med mer!
Personliga tankar:
Har fått höra mycket feedback ifrån de som arbetar i våra butiker och detta verkar ha skadat Samsung jättemycket.
Svensk TV, Radio och tydligen även flygbolagen har flertalet gånger rapporterat om återkallelsen, förbudet och säljstoppet MEN glömt bort att nämna att det bara gäller Note 7 utan istället bara sagt "Samsung 7" eller "Samsung Galaxy 7".
Jättemånga kunder har tydligen kommit och velat lämna in sina S7 eller S7 Edge då de hört att dessa kommer börja brinna och inte heller nöjt sig med förklaringen att det inte är något som rör dessa telefonerna. Även folk som i övrigt är ganska tekniskt insatta har förstått det som att alla S7 modeller också är berörda.
EDIT: Funderar också på hur länge Samsung vetat om hela saken? Som jag skrev i denna tråden (eller den andra?) så hade någon av mina kollegor hört denna informationen (det totala säljstoppet och att det rörde sig om ett konstruktionsfel där batteriet på något sätt getts för lite utrymme) långt innan den blev offentligt. Man har ju också hört tidigare om att Samsung ber konsumenter skriva under sekretessavtal?
Last edited: Oct 13, 2016