Fråga: Note eller Nexus

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av nöt, 21 dec 2011.

  1. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sugen på ny mobil. Vet inte vilken av dom jag ska ta.
    Jag har varit väldigt sugen på en surfplatta länge nu, tror ni jag kommer undan köpet av en surfplatta om jag skaffar mig en note?
    Är det lika bra forum/moddare etc till note som nexusen?
     
  2. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Noten är lysande att surfa på så om det är det du gör på en tablet så klarar du dig. Har en ipad2 jag aldrig använder numera, kör alltid på Noten.
     
  3. Oliwen

    Oliwen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus6T
    Telefon 2:
    OnePlus5
    Min sambo spelar wordfeud på min Asus Transformer numera. Hon tycker att det är synd att den ska ligga oanvänd och samla damm. Jag klarar mig helt klart utan surfplatta efter mitt köp av GNote. Kanske det ändrar sig när Transformern får ICS.
     
    Last edited: 22 dec 2011
  4. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nice. Hur är det med roms och mods och sånt då? Stort användarforum?
     
  5. Bostrom

    Bostrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt en Note....hur funkar det med 2500 (!) mAh? :) Blev ju väldigt sugen när jag såg det kan jag säga.
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Note kommer aldrig att ha mer/bra devs än Nexus. Nexus är typiskt "dev google telefon" och kommer ha mest stöd av devs än alla andra telefoner. Som vanligt alla google telefoner har.
    Vilken telefon, beror helt dina egna behov och svårt att säga vilken passar dig bäst.

    Det går inte säga hur länge 2500 mah batteriet håller, då vi alla använder den på helt olika vis och kan läsas på reviews. Då det finns tester som visar hur länge batteriet håller vid "normal" användning.
     
  7. calanbalan

    calanbalan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja det skiljer sig ju åt mycket beroende på hur man använder telefonen men kan ju säga så mycket att den här telefonen vågar jag iaf använda utan att bry mig om batteriet, något jag inte varit i närheten av att kunna göra på länge med allehanda telefoner. Helt klart ett fall framåt vad gäller batteritid imo. Sen om det räcker för ditt användande det vet man ju inte.

    Var före Noten väldigt trött på stora skärmar just pga av batteritid men den har överraskat positivt. Vill fortfarande gå tillbaka till 3.7 tum men njuter så länge jag har kvar Noten. Vetifan vad man ska surfa på sen bara, sambon har slagit klorna surfplattan här oxå. :)
     
  8. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en arc nu så vill inte köpa en telefon igen som det inte finns många moddare/devs till.
    Vill ha lite olika saker man kan testa och pilla med.
     
  9. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Rekommenderar dig verkligen att gå och känna på båda två först!

    Jag var i din situation och var väldigt sugen på en Note. Men när jag såg den i verkligheten såg jag hur stor den var. Den är enorm! Allt är ju relativt, men Note kan man inte ha som en vanlig mobil, dvs ha den i byxfickan osv. Men om det inte är ett problem så skulle jag ta den alla dagar i veckan. Den är väldigt imponerande, men alldeles för stor som telefon i mitt tycke. Så jag köpte en Galaxy Nexus och kan inte vara nöjdare! Tycker den är helt fantastisk. Men som sagt, det som avgör är om du vill kunna ha telefonen i fickan eller inte. Det var större skillnad på 5,3" och 4,65" i verkligheten än vad jag trodde! :)
     
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Note får plats i mina jeans, jag köpte ett "gummiskal" för att greppa den och jag har lärt mig ett gäng nya "hur man håller i en 5,3" skärm" knep med en - och tvåhandsfattning bekvämt.

    Nu kan jag bara hålla med dig: "Men om det inte är ett problem så skulle jag ta den alla dagar i veckan. Den är väldigt imponerande".
     
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det är ju bra :)

    Jag har väl för tighta jeans då... Ne, men jag skulle kanske få ner den i vissa byxor, men jag vet inte om jag hade vågat sätta mig ner. Men som sagt, om storleken inte är något problem så är det bara att köra tycker jag! :cool:
     
  12. Metalmac

    Metalmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9
    Info:
    Emui
    Telefon 2:
    Xiaomi mi A2 Light 3/32Gb
    Info:
    Imui
    Övrigt:
    Google ChromeCast
    Jag kan bara varmt rekomendera Noten, jag stod också i valet och kvalet mellan Nexus och Note, och det blev Noten, jag har dock stora händer och stora fickor, så för mig är storleken inget problem, har man vanliga jeans så är det inget problem faktiskt, däremot kan jag tänka mig att "Punk" jeans kan vara lite trånga :-) eller spendex byxor ;-)
    Som sagt en helt underbar telefon, den bästa jag haft hittils! Har haft iPhone 3GS, HTC Hero, SE Xperia X10i och har använt tjejens iPhone 4S och våran iPad 2 mycket, och samma för mig, använder inte iPaden något längre efter att jag fick Noten, använder inte ens datorn lika mycket längre.
    Men jag tycker helt klart att du ska gå och känna och klämma först, allt är ju individuelt.
     
  13. Stratan

    Stratan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Intressant det där med att inte få ner den i byxorna.
    Min plånbok, av normal storlek, är precis lika bred men betydligt tjockare. Så, får man ner en normal plånbok i fickan så får man ner en Note.

    Men visst, jag skulle inte precis dra ner Noten i framfickan. Men det har jag å andra sidan aldrig gjort med någon annan telefon heller.