Problem: Note II fasnat i bootlogon

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av BDX, 14 jul 2013.

  1. BDX

    BDX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Har klantat mig rejält med min Note II. Ändrade /system/build.prop med Root Browser i förhoppningar om att kunna köra en viss app som inte min mobil hade support till.
    Det jag exakt ändrade var
    ro.product.model=GT-N7105 till ro.product.model=GT-l9100. Jag vet. Varför?.. Jävligt dumt. Jag har ingen backup fil på build.prop heller.


    Nu är jag fast vid booten, Samsung loggan går om och om igen. Jag kör på Stock ROM (är rootad). Vet inte så mycket om det här med ROMs/flasha osv.

    Jag har gått in i recovery mode och tryckt på wipe data/factory reset, wipe cache partition och rebootat men utan resultat.


    Läste någonstans att man kan använda adb för att ta bort och lägga in filer i mobilen men eftersom jag tog bort all data så är inte usb debugging i kryssat. Undrar vad fan jag ska göra nu.. Har ingen försäkring hos telia och dem hjälper väl knappast vid sånt här. Eller?

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1715332 Där verkar det stå hur man ska göra men fattar ändå inte hur jag ska gå tillväga. Går det att använda adb överhuvudtaget om man inte har usb debbuging på?

    Hår sån jävla ångest, ska bila i europa om en vecka.. Måste fixa den innan..:cry: Finns det något jag kan göra?

    Tacksam för alla svar.
     
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag förstår din ångest! Jag har själv klantad mig på en annan Samsung lur engång i tiden. Jag har heller inte baskunnskaper om detta så beskrivelsen på länken til Xda-forumet ligger högt över min nivå. Men, jeg har ett råd om alt annat går i stöpet, ring Samsung Support, tel. 07717267864, öppet mån-fre 8-19. Det gjorde jag, traff en mycket trevlig och kunnig kille som hjälpte mig. Har du tur kan du träffa på en sådan, du har inget att förlora.
     
    BDX gillar detta.
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    borde inte vara några större problem att bara lägga in stock firmware mha odin igen.
    google är din vän det är inte svårt och personer utan någon som helst kunskap om nånting borde kunna det förutsatt att man är läskunnig.

    det ordnar sig ;)
     
    BDX gillar detta.
  4. BDX

    BDX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Mina föräldrar övertygade mig att lämna in den hos Telia innan jag hann se svar här. Har haft den i 3 månader så garantin är kvar, men täcker den sånt här?
     
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Mej bekant så är garantien borta när man har rootad telefonen, och det at du har pillrat i systemet på egen hand gör inte saken bättre. Du får håppas på at Telia lägger inn original firmware och tycker at nu är det bra! Garanti! Inget att betala! Får du den tilbaks iordningsställd, roota inte för garantien är över. Good luck och ha en bra resa neröver Europa.
     
  6. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ahh, ska bli intressant att se vad telia svarar...
    neddie's råd borde du förmodligen följt.
    Se alltid till att ha en fungerande nandroid backup innan ni börjar flasha eller customisera...
    Hamnade själv i en bootloop för ett tag sen, hur lätt som helst att fixa med en fungerande backup..
     
  7. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jag får bootloop av swype från play så man kan få det av nästan vad som helst,swype beta går bra:eek:

    GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    bootloops är nog lugnt tror jag.. dom blåder bara om luren dom tjänar inget på att jävlas om en sån sak. skillnad är ju hårdvarufel då gör dom säkerligen allt för att jävlas.
     
  9. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Det jag menar är att bootloops förekommer och man behöver inte ens flasha eller ändra på systemfiler för att det ska hända

    GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jojo jag förstod vad du menade ;)
     
  11. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Lysande..:D

    GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  12. BDX

    BDX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt fail av mig alltså. Hade sökt på liknande problem men då hade ingen sagt att lägga in stock firmware. Dumt att inte vänta innan man skickar in på lagning, aja man lär sig.. Uppdaterar senare vad dem säger.
     
  13. BDX

    BDX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åkte och hämtade mobilen idag, den gick på garantin.