Diskussion: Note II vs Note (mina intryck)

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av AVR4000, 25 okt 2012.

  1. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag startade en likadan tråd borta i Note II-forumet men skapar en här också, kan ju vara bra att sprida intrycken.;)

    Sådär, då har jag äntligen fått tillfälle att prova en Note II. En Sprint-version närmare bestämt.

    Min sammanfattning av det hela är att jag behåller min Note istället för att köpa IIan. Mitt intryck av de olika delarna är nämligen följande:

    1. Skärmen

    Note II har en bra skärm men den lider av (för mig) uppenbar oskärpa jämfört med originalet. Jag öppnade samma webbsida på båda och där Noten visar texten knivskarpt och bra även i liten storlek uppfattade jag N IIan som direkt ofokuserad och i jämförelse som en försämring. Iövrigt är skärmen utmärkt men för mig som läser en hel del dokument är den lägre skärpan en deal breaker. Mitt generella intryck är dock att båda enheterna har bra skärmar och att jag personligen inte kunde notera någon egenskap som direkt uppfattades som bättre/sämre förutom skärpan.

    När det gäller förmåga att visa vitt kunde jag inte notera någon direkt skillnad mellan enheterna när jag provade.

    På området skärmyta kunde jag notera att det finns en märkbar skillnad i höjdled, d.v.s mer information ryms - dock gör oskärpan att det uppstår ett zoombehov i högre grad än med Note I.

    Skärpan gör dock att Note I vinner för min del.

    2. Prestandan

    Det har ju talats om hur oerhört mycket snabbare Note II är jämfört med Note I så det var intressant att försöka få en bild av detta. Mitt intryck är att en original-Note med Paranoid Android, 1,6 Ghz överklockad CPU och Thors kernel hänger med bra. Det finns områden där jag kunde märka skillnader som beror på project butter men överlag kan jag inte påstå att jag blåstes iväg av prestandan. En trimmad Note hänger med IIan riktigt bra, däremot är det klart större skillnad mellan enheterna om man utgår ifrån stock ROM och stock kernel.

    Note II är en snabb och kraftfull enhet men för min del kan jag inte påstå att den har ett särskilt stort försprång över sin föregångare. Mycket av det som uppfattas som "högre prestanda" hänger ihop med Project Butter snarare än att CPU/GPU i sig självt är så mycket snabbare.

    3. Funktionaliteten

    Enheten jag provade saknade dessvärre S-Pen (stöldrisk antar jag) så hover-funktionerna kunde jag inte prova. Däremot kunde jag kolla annat i den och personligen uppfattade jag Samsungs/Sprints ROM som ett rejält steg bakåt jämfört med Paranoid Android för mitt användande. De utökade pennfunktionerna är trevliga, detsamma gäller fönsterhanteringen vid multitasking o.s.v men för min del stöter allt detta på patrull: TouchWiz. Tyvärr står jag inte ut med den launchern och vad som gör det än mer komplicerat: 320 DPI är hemskt för min del, inte minst jämfört med min Note som kör 180-240 DPI beroende på program.

    Det är uppenbart att Samsung trimmat upp TouchWiz jämfört med äldre versioner men för mig som byter ut den mot Nova Launcher och i praktiken kastar ut det mesta till förmån för tredjepartsprogram (ExDialer, QuickPic, PowerAMP, GoSMS Pro, K9/Kaiten Mail etc) känns det inte direkt övertygande.

    Jag är inte övertygad om att TouchWiz med tillhörande program kan slå tredjepartsalternativen - tvärtom - och den uppfattningen har inte Note II eller S III ändrat på, dessvärre.

    Överlag fick jag tvärtom intrycket att Paranoid Android ihop med min egen uppsättning program och tweaks fungerar klart bättre för min del jämfört med Note IIs stock ROM. För min del anser jag bl.a att tabletläge och mycket annat bidrar till att göra TouchWiz ointressant.

    Det som låg förinstallerat i enheten var bl.a S-Note och Paper Artist, båda finns i originalet även om det förstnämnda förbättrats. Numera använder jag dock GNote.

    Galleriet har jag provat och där föredrar jag tveklöst QuickPic.

    På området flytande fönster kan jag enbart konstatera att det är en trevlig funktion men att den kan fixas med program som OverSkreen o.dyl. För egen del ser jag inget behov av att köra TouchWiz för t.ex Popup Play när det finns tredjepartslösningar.

    4. Kvalitetskänslan

    Den känns ungefär som en Galaxy S III och min uppfattning är att en texturerad baksida hade inneburit ett lyft. Iövrigt tycker jag att den känns acceptabel - dock får jag på något vis en känsla av att Note I känns mer rejäl på något sätt.

    5. Ljudkvalitet

    Tyvärr kunde jag inte prova detta tillräckligt men den låter helt klart bra i mina Grado RS-2. Det går att notera förbättringar jämfört med Note.

    Personligen får jag dock erkänna att jag inte uppfattar skillnaden som så stor som jag trodde. Sannolikt krävs det Voodoo Sound-moddning för att få fram maximal kvalitet.

    Ljudet är dock mycket bra rakt ur lådan men jag känner på mig att den har mer att ge. Oavsett vilket är ljuddelen förbättrad.

    6. Slutsatser

    Note II är en mycket bra mobil och jag kan absolut rekommendera den.

    Däremot anser jag personligen att den inte tillför något som jag direkt vill ha jämfört med originalet. Tvärtom anser jag att min egen Note med Paranoid Android ger en bättre helhet inkl skarpare skärm. Detta enligt mina egna preferenser.

    En stor nackdel med N II för tillfället är det högst tveksamma stödet för CyanogenMod kopplat med det trassliga faktum att en hel del funktionalitet kräver dels TouchWiz men också 320 DPI. Det går alltså inte att rakt av köra 240 som på föregångaren - enligt rapporterna börjar kamera, tangentbord etc krångla ungefär som på en S III.

    För min del är TW i 320 DPI en närmast oacceptabel försämring jämfört med Paranoid Android.

    Nu låter detta inlägg något kritiskt men det är inte så illa som det verkar.

    Note II är som sagt en bra mobil på många sätt, däremot ser jag inte den som ett "stort steg" framåt jämfört med sin föregångare.

    För de som kör stock ROM är den ett klart lyft, framförallt mot en gammal ROM på Note I - men har man lämnat det stadiet bakom sig och börjar köra med custom ROM, custom kernels etc blir läget ett annat.

    Jag har också kunnat konstatera att rapporterna om "överlägsna prestanda" hos Note II i många fall handlar om Project Butter snarare än att CPU/GPU-kombinationen i sig själv erbjuder så mycket högre prestanda.

    Edit: Jag får erkänna att jag haft en viss skepsis mot Note II, detta beror mycket på att den beskrivits som "mycket bättre" än Note, en uppfattning som jag inte kan dela - inte ens efter att ha provat den.

    För mig är det mer en sidgradering snarare än en uppgradering.

    Skulle någon fråga mig om det är värt att köpa N II när man har en Note är mitt svar följande:

    Det beror på. Kör man stock ROM och kernel kan det finnas vinster med att byta. Är man däremot redan inne på custom ROM/kernel-spåret och liksom jag avvisar TouchWiz till förmån för tredjepartsalternativ är det däremot högst tveksamt om det är värt besväret.

    På S-Penfronten är min egen uppfattning enkel: sålänge den fungerar som en stylus och ger precisionskontroll är jag nöjd. Hoveringfunktioner o.dyl är inte riktigt min melodi eftersom de inte kan uppväga TW.

    Då är det mer intressant med tredjepartsprogram som utvecklats för pennan.

    Tänker vi oss en Note II med Paranoid Android i stabil version skulle jag påstå att den klarar sig avsevärt bättre. I ett sådant scenario är det egentligen enbart skärpan på skärmen som kan betraktas som en direkt försämring.

    Jag skulle dock inte ens i det läget säga att det är en stor uppgradering. För min del var steget från Galaxy S II till S III större än Note till Note II.
     
    Shooto Great, Klickman och bernard gillar detta.
  2. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    Tack! Skönt för mig som är nöjd med min Note att veta att jag inte missar allt för mycket!
     
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Prisskillnaden är ca 2000 kr. Har svårt å tro att kvalitetsskillnaden ligger i paritet med prisbilden. Nää, då lägger jag hellre pengarna på en Nexus 7 (pris 2300 kr).
     
  4. 5ye2

    5ye2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Varför Nexus 7 om man har en Note1,vad är det jag har missat?
     
  5. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Last edited: 27 okt 2012
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    tackar för dina refelektioner styrker fortfarande min uppfattning om att jag inte ska uppgradera till Note II, däremot Note III ska jag ha...tror dock Note segmentet kommer få mer konkurrens framöver... så innan dess tror jag det finns fler tänkbara alterntiva.. .LGs VU är bland det fulaste jag någonsin sett..undrar om någon köper den ?

    Aja det jag hoppas på är att min nästa mobil ska vara utan sorgkanter bar bildskärms yta..förutom samtalshögtalren..och virituella knappar..
     
  7. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Den kommentaren har jag fått av flera note ägare :-) faktum är att en nexus 7 har dubbelt så stor skärmyta mot en note!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  8. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Man kan väl säga såhär, kommentarerna i Note II-tråden har ju varit lite kritiska mot min inställning, förståeligt i.o.f eftersom de naturligtvis vill "försvara" sin ögonsten.

    Mina generella slutsatser om det hela är att de största fördelarna med en Note II är 2 GB RAM och förbättrad batteritid. Iövrigt förefaller många teser vara baserade på följande:

    1. "Note II är mycket bättre" - baserat på stock ROM i Note jämfört med dito i Note II. Självklart är det ett stort steg framåt jämfört med en äldre ICS-ROM (t.ex LPF o.dyl).

    2. "Note II är mycket snabbare" - baserat på Project Butter snarare än den verkliga hårdvarans prestanda. Det säger därmed inte så mycket om hur programprestandan är eller hur det fungerar med krävande spel.

    3. "S-Penfunktionerna är överlägsna" - det är helt riktigt sålänge man kör TW.

    Just lovsångerna till N IIans "överlägsna prestanda" är intressanta eftersom mitt intryck av detta är att det handlar om Project Butter. Tittar man lite kritiskt på läget kan man ju nämligen konstatera att en Exynos 4412 visserligen är snabbare men inte med någon stor marginal (framförallt är det inte en så stor skillnad som man kan tro då man läser N II-hyllningar).

    Exempel: http://uk.hardware.info/reviews/2772/11/samsung-galaxy-s3-review-the-human-phone-test-results-cpu-performance

    GPUn hos Note II är samma som Note men klockad till 400 MHz, något som ju dock är möjligt med våra enheter också. Så det är ju svårt att rakt av utropa Note II som vinnare i den ronden.

    CPU-mässigt kan man annars argumentera att 4412 är mer strömsnål då den är tillverkad med en nyare process.

    Den uppfattning jag tidigare fått är att 4412 är ungefär 30% snabbare än en 4210, d.v.s långt ifrån "mycket snabbare" (för min del räknar jag 50% och uppåt som mycket snabbare).

    Den nya Exynos 5250 är enligt uppgifter ungefär 80-90% snabbare än en 4412. Så rent tekniskt är det uppenbart att det stora steget från Noten INTE är en Note II utan snarare en Note III med den CPUn.

    Således är det uppenbart att det är Project Butter och högre klockfrekvens som gör att en N7100 upplevs som snabbare än en N7000 - i stock ROM. Kör man en överklockad kernel på sin N7000 börjar man hämta in det där försprånget, samma sak nu då Butter är på G (JB-läckorna).

    Så tittar man rent nyktert på vad hårdvaran klarar kan man realistiskt förvänta sig att N7100 är ungefär 30% snabbare än en N7000, grafikprestandan är likvärdig med rätt (överklockad) kernel.

    När jag testade Note II upplevde jag som sagt inte den där "enorma" prestandavinsten jämfört med min egen PA-försedda Note.

    Så jag har en lite kritisk hållning till alla lovsånger om hur "mycket snabbare" N7100 är.;)

    För min del är det framförallt batteriet och RAM som lockar med en uppgradering, dessa två vill jag påstå betyder mer än prestandaintryck baserade på äldre stock ROMar för N7000.;)

    Pennfunktionerna betraktar jag delvis som gimmicks eftersom de som sagt är hårt knutna till TW och att man använder Samsungs egna program. Hade det varit generella systemfunktioner (t.ex hovering i tredjepartsprogram o.dyl) skulle läget varit ett annat. För min del väger Paranoid Android mycket tyngre.

    Den sista punkten är konkurrensen.

    Redan nu finns HTC J Butterfly med 5-tums 1080p-skärm. Det verkar som att Huawei har Ascend Mate på G med 6,1-tums 1080p-skärm och Sony arbetar med C660 Yuga som ligger i en liknande kategori.

    Man kan alltså lugnt konstatera att The Next Big Thing är 1080p hos konkurrerande phablets.

    Sett ur detta perspektiv är Note II snarast en sidgradering - visserligen kan man argumentera för att man kan skaffa den och sälja till förmån för de nya modellerna men då uppstår ju frågan: vinner man på det sett ur PA-perspektivet med tanke på de stora frågetecknen som kvarstår på CM-fronten?

    För min del finns ju onekligen risken att man överger en tämligen stabil Paranoid Android och lever med testversioner i några månader på Note II innan Sony Yuga eller Huawei Ascend Mate landar - det är ju inte direkt en vinst. Att köra TW-ROM är för min del en klar nedgradering.

    Sonyn kommer med en Snapdragon S4 Pro med Adreno 320 som sopar bort Note II. Huawei arbetar på sin egen quadcore-CPU.

    För min del betraktar jag både Sonyn och Huawein som betydligt intressantare produkter än Note II - detta gör att man ur ett rent logiskt och strategiskt perspektiv egentligen bör avvakta dessa och köra N7000 snarare än att mellanlanda med N7100.

    Det enda som kan få mig att köpa N7100 som mellanlandningsplats är om det hinner komma en stabil PA inom en-två veckor.
     
  9. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag tycker:
    note 2 kom ut enbart för att note 1 blev en succe,och samsung vill tjäna pengar.
    jag kommer vänta till note 3.minst.
    jag menar.... note 1 var från början något exklusivt,en produkt som var en väldigt nichad sådan. ett kraftpaket,ungefär som en mustasch med 400hästar.
    men som sagt,note 1 blev en succe,och då släpper dom en ny nu.

    jag väntar till note 3 innan jag ens överväger att köpa ny.
    jag menar... jag spelar NOVA 3 på min note 1 nu och,grafiken flyter felfritt.
    vad mer kan man begära.
     
  10. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Tack för ditt inlägg, som totalt novis skulle jag vilja veta hur mycket snabbare Noten kommer bli i menyerna? Min är väldigt seg, så pass seg att jag har tröttnat på den och använder min 4s.
     
  11. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Härlig läsning! Tänkte precis på det här tidigare idag. Använder senaste JB-läckorna som fungerar väldigt bra och undrade huruvida en Note II skulle kunna vara så mycket snabbare. Det enda som jag har märkt kan behöva en förbättring är ram-minnet. När man växlar mellan program upptäcker jag ofta att de startar upp på nytt istället för att återupptas. 2 Gb ram borde ju åtgärda det, men det är inte värt 2000 kr i prisskillnad. Speciellt nu när ytterligare än läcka är på väg att släppas med fler funktioner från Note II, om man nu vill ha dem.

    Förresten! Kamera då? Tycker Galaxy S, S2 och Note är otroligt sega med kameran. Som att kamera-appen av någon anledning skulle vara en sån stor grej att sätta igång med, och det har inte blivit bättre med läckta JB-ROMs. S3 har i varje fall en ruskigt snabb kamera. Borde väl vara så med Note II också. Hann du testa det?
     
    Last edited: 7 nov 2012
  12. Utacka

    Utacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag upplever faktiskt att note2 har mycket bättre skärpa efter ja la in nya drivrutiner på paranoidandroid för note2. Ibörjan va de något sämre. I helhet så är jag nöjd med mitt köp av note2 men jag har kvar originalnoten för att fortsätta med mina byggen.

    Kameran är lika snabb om inte snabbare än sgs3 på note2 om man använder stock rom. Det är en klart försämring om man använder aosp baserad rom på telefonen men det är fortfarande väldigt tidigt experimentella byggen just nu.
     
    Last edited: 9 nov 2012
  13. tosanen

    tosanen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har beställt Note II från TRE nu, får den nästa vecka :-)

    En irriterande grej med blåtanden i Note I var att den inte var kompatibel med den blåtandsmojen jag har i bilen för att skicka musik från min iPad till stereon inte fungerar med Note I. Den har också funktionen att använda iPhone som "biltelefon" ut i högtalarna, vilket snart går med min Note II nästa vecka :-)
     
  14. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hur vet du att Note 2 kommer klara det bättre?
    Vilken bilmodell har du?
     
  15. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Intressant!

    Har haft ögonen på NOTE ända sen den kom ut, men jag valde att köpa en RAZR istället då den låg lite bättre till rent prismässigt. NOTE är tydligen en "utgående modell" hos vissa (NETONET) just nu, så jag tänkte vänta tills mellandagarna och hoppas få en under 3000 kr.

    Dock hade jag den turen att byta min RAZR mot en välskött NOTE med garanti, så äntligen kommer jag att kunna roota precis som jag vill. Har hela tiden varit fast övertygad om att det är NOTE jag vill ha, och efter att ha läst detta känns det bra att ha valt rätt. 16:10 formatet i den gamla tilltalar mig dessutom mer än 16:9 som finns i den nya. Och just därför ville jag hellre ha "originalet"

    Vilken rom jag ska lägga in återstår att se, men svaret finns på Swedroid.

    Tack för intressant läsning!
     
  16. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Grattis till ett bra val!
     
  17. tosanen

    tosanen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick min note igår och slangade över allt från min gamla note under kvällen. Helt klart ett lyft med 4G från TRE och att själva smartfånen är betydligt rappare. Har inte hunnit prova pennan ännu, vilket är skälet till att jag väljer Note och Android framför iPhone och iOS. Sorry Apple, tröttnade på inlåsningen som faktiskt finns där (trots jailbreak) och funktioner som saknas då Android kan erbjuda fler tillverkare. Lite rörigare system kanske, men orkar inte bry mig..
     
  18. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fungerar blåtanden i bilen då?
    Att Note 2 är rappare är väl inte direkt konstigt, då den har bättre hårdvara och mjukvara. Frågan är hur stor skillnad det blir när Note 1 får JB (Android 4.1).
     
  19. King Cobra

    King Cobra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s10+ 128 Gb
    Skumt! Min Note 1 har aldrig haft problem att koppla upp sig med BT mot vare sig datorn eller headset osv. Det är kanske så att din stereo bara är kompatibel med Apple? Då är det Stereon det är problem med, inte Noten.
     
  20. okey

    okey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    ROM:
    Stock.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s21
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Ipad 9th gen.
    ROM:
    Stock
    Note1 har väl i övrigt fungerat väldigt bra.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2