Tips: Note uppdaterat till officiell Android 4.0 (ICS)

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 20 jun 2012.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tänkte tipsa om att Samsung idag släppt ICS 4.0 till note.

    https://www.facebook.com/samsungsverige

    Samsung Sverige

    "Väntan har varit lång men nu är den här – äntligen kan Samsung Galaxy Note uppdateras till Android 4.0 (ICS). Tack för ditt tålamod!

    Galaxy Note med operatörsanpassade tjänster kommer att få sin uppdatering några veckor senare.

    Uppdateringen finns endast tillgänglig via Kies och kommer att komma som FOTA (over the air, direkt i telefonen) något senare.

    ICS är gratis och kan laddas ner till mobilen via programvaran Kies som kan laddas ner här: http://bit.ly/Alvgtq. Glöm inte att säkerhetskopiera dina kontaker, bilder och andra personliga filer innan du uppdaterar din Galaxy Note."
     
    Last edited: 20 jun 2012
  2. kossamums

    kossamums Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fantastiskt! Dagen efter jag 'brickar' min j*vla Note pga att jag inte kunde vänta på uppdateringen... :)
     
  3. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    i skrivande stund: 88 kommentarer på fb sidan om hur mkt ics suger på noten :(
     
  4. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Haha, ics har verkligen inte levt upp till användarnas förväntan med batteri tiden.

    Sent from my GT-N7000
     
  5. Hostis

    Hostis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    [​IMG]Jag fick min via OTA och inte via air imorse :-)

    Tapp a tapp två, N7000....
     
    Last edited: 25 jun 2012
  6. lafalken

    lafalken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    mina intryck efter installationen

    Förväntningarna var höga på uppgraderingen som vi fick vänta länge på... Har tidigare uppgraderat min HTC Incredible S och Asus TF101 med de OTA uppgraderingar som de tillhandahållit och de har inte bjudit på minsta problem.

    Den här Noten gick tyvärr inte smärtfritt igenom.. Kanske skulle deras anvisningar även säga något om att man skulle nollställa telefonen som en del rekommenderar eller så var det för att min telefon var helkrypterad då jag använder den för att läsa jobb mailen men efter strulet som var och en mellan landning i en root vänlig ROM med rootning så bestämde jag mig för ett nytt försök på uppgraderingen och denna gången gick det bättre... Rootningen försvann ju tyvärr så jag får se om jag inte går vidare med RockerRom el något annat som verkar bra.

    Efter uppgraderingen tycker jag framför allt att stabiliteten har blivit bättre. Trevligt med programmet som loggar vad som använder bandbredden och S Note har blivit lite trevligare men annars är det mest förbättringar under skalet. Största bristen är att hemskärmen är låst till stående format och Samsungs egna program som jag aldrig använder... Så när jag har hämtat andan och läst mig till vilken ROM som är bästa valet så åker denna ut...