Problem: Noten avger konstiga ljud och vägrar ladda upp batteriet.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Lukas, 8 feb 2014.

  1. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Följande hände med fruns Galaxy Note:
    Mobilen har hon haft i lite drygt 2 år och den har alltid fungerat över förväntan helt utan problem. Igår kväll låg telefonen på vardagsrumsbordet och började ge ifrån sig konstiga, plingande ljud som om något spel var igång. Hon har inga spel installerade i mobilen. När jag kollade upp det märkte jag att ett par program aktiverades helt utan anledningen framför allt "billäget" och Samsungs S-voice. Jag startade om mobilen och problemen fortsatte. Batteriets nivå var väldigt låg så jag stängde av telefonen och satte den på laddningen och telefonen, trots att den var avstängd, startade upp så fort sladden kopplades in i USB porten, utan att jag tryckte på startknappen.
    När mobilen hade startat färdigt märkte vi att batteriet inte laddade. Vi har provat att ta ut batteriet, vänta i flera timmar och sätta in det igen men det hjälper ej. En total återställning lyckades lösa problemet med plingandet men inte med batteriladdningen.
    Vi lämnade telefonen utan batteri under natten och i morse satte vi in det och efter ungefär 5 minuter startade telefonen upp helt av sig själv. Varningen om svag batteriladdning blinkar upp på skärmen och försvinner samtidigt som batterivisaren indikerar att laddningen pågår för annat nästa sekund visa att den inte laddas. Någon som har haft erfarenhet av något liknande? Tacksam för tips.
     
  2. torkel_b

    torkel_b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Om du inte har bytt batteri så är det sannolikt dags. Fast jag kan inte förklara billäget, och S-voice.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
    Lukas gillar detta.
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Gör en fabriksåterställning på telefon och köp nytt batteri (kostar ca 200 kr på teknikmagasinet).
     
    Lukas gillar detta.
  4. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Ett nytt batteri löste problemet. Tack för tipsen!! :D