Problem: Noten tar inte ström startar inte

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av neddie, 8 aug 2013.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Idag kom jag hem satte luren på laddning ich den lyser rött som den brukar. När kag sedan ska kika på den vaknar inte skärmen och nu tarden inte heller laddning. Den lilla ledlampan närmast hörluren blinkar snabbt rött var sjätte sekund. Fuktskada?? Det regnade ute med mobilen låg i ett läderfodral och dessutom var varken jag eller mobilen blöt det var bara några stänk. Mobiöen låg dessutom i sidogickan på mina byxor.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Tror det är sds faktiskt... Kom att tänka på att luren känts seg hela dagen det har lixom tagit tid allting när man tryckt på back osv... Och nu dog den när jag satte sen på laddning. Den är rootad men jag antar att sds ska lagas iaf och det lär ingen se ändå eftersom den är kaputski

    Vad tror ni ??
     
  3. putte86

    putte86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu vt jag inte vad SDS är men min telefon gjorde samma sak. Dock var det ett mekaniskt fel med min USB-kontakt. Klantarna på service lyckades inte lösa det felet förrän tredje gången.

    Oftast kunde man få min telefon att reagera genom att köra laddkabeln in och ut några gånger och få den att klicka till.

    Om detta är vad som är fel på din telefon låter jag vara osagt, men du har exakt samma symptom som jag.

    Försök hitta ett annat batteri och testa om allting funkar då.

    Lycka till.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Lämnade precis in den hr testat olika sladdar ochnnytt batteri i butik. Stendöd... Får jag den lagad och får ett mobo med sdschip i igen säljer jag skiten och så får det vara bra med samsun för min del... Denna gången ska jag noh skita i att roota dock... Stockrom är kalas och jag använder inget jag behöver root för va kag minns... Ska vara för att köra nandroids då...
     
  5. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min Note 2 dog för typ en timme sen. Fram tills dess har den fungerat fint. Den har inte varit utsatt för fall eller fukt. Jag tittade på den och då blinkade den blått i ganska snabb takt, men reagerade inte vilken knapp jag än tryckte på. Jag försökte reboota, vilket resulterade i att lampan slocknade och luren vaknade inte igen. Jag vet att det fanns massor av batteri och den reagerar inte på laddning alls.
    Tror ni att det också kan vara sds? Min sambo har en likadan lur och den dog för två veckor sen. Båda var inköpta samtidigt.
    Ska lämna in den i morgon, hoppas verkligen att garantin täcker.. :/
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag lämande som sagt in min idag och enligt mig måste det vara sds... appar krashade några ggr förra veckan och jag har fått nån omboot men inte så jag tänkte på det direkt... igår var luren seg.. jag tryckte på back tex och det kunde ta sekunder innan det hände nåt. sen hände det som jag skrivit tidigare i tråden.. jag är helt säker på att du fått sds-problemet det finns ingen annan förklaring.. jag har inte tappat min och jag har inte utsatt den för fukt även om det regnade igår och det har jag kollat m,ycket mycket noga på för att vara säker.

    jag tror sds... jobbiga är att dom kan vara lite segare med garantiärenden.
     
  7. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ah typiskt..Men tack för svar. Jag har också haft en del appar som kraschat i veckan så symptomen stämmer ju överens. Otroligt enerverande att en fullt frisk mobil ska kunna dö bara sådär. Surt också att det hände både min och sambons lur.
    Jaja det är väl bara att skicka in och sen njuta av den eeeviga väntan..

    Förresten. Vet du om det något sätt att värja sig mot sds? Jag tänker så att det inte händer igen när vi får tillbaka dem?
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Nej det kan vara kört igen om du får ett dåligt moderkort men 4.1.2 ska råda bot påmptoblemet...
     
  9. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Last edited: 10 aug 2013
  10. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Haft otroligt snabb respons (fixat samma dag) vid sds vid inlämning till Samsung i Kista.

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jepp dom brukar vra snabbast tyvärr ligger deras service center helt åt helvete om man inte är bilburen eller bor i närheten. speciellt för mig som bor i västerås med jobbar i sthlm city.

    Jag skulle ju kunna köra över helgen till kista från västerås och få det ordnat såklart men riktigt så viktigt är det inte jag har ju både en blade 3 och en iphone och en nexus 7 så jag borde överleva ett par dagar ;)
     
  12. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack, ska kika på det.

    Närmaste Samsungställe härifrån är 18 mil bort i S-vall. Så det blir att lämna in den i butiken. Sambon lämnade in sin för snart två veckor sedan och har inte fått tillbaka sin ännu, så jag har inga större förhoppningar om att det kommer gå snabbt för mig heller eftersom att vi antagligen hade samma fel på lurarna.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    garantiäreden ska gå på 10 dagar som max.. dvs 2 arbetsveckor så har du den inte efter det ska du kunna få ersättning.
     
  14. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Min Note 2 dog också. Plötslig omstart och sen var den fast. SDS, servicecentret sa att main board byttes ut. Sålde telefonen sen.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min idag byte av mainboard dom hade repat skärmen med men slår ifrån sig. Jag är enormt nitisk och kollade noga innan jag lämnade in men det är en sån skärm avstängd och vissa vinklar så det är skitsamma bara lite retfullt
     
  16. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag läste på statusen på servicestället nu att min telefon är lagad. De hade också bytt ut mainboard och uppdaterat mjukvaran. Hoppas dom är snabb på att skicka den till telabutiken så att jag åtminstone får den på måndag. Jag är hyfsat less på lånetelefonen nu. Jag lämnade in luren 10 augusti så det har ju inte direkt gått med ilfart.

    Vart kunde man kräva ersättning om det tog längre än 10 dagar på ett garantiärende?
     
  17. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    I dina drömmar. :-)


    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  18. animon

    animon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha kunde nog tänka mig det :)