Notes for ICS - Enkel anteckningsapp för tablets och telefoner

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Sciencyguy, 26 jan 2012.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    2. Låter ännu bättre, så kan man hålla vissa olåsta om det skulle behövas, ser gärna den funktionen.
    3. Tänkte bara på när man låser upp en anteckning vilket jag borde sagt innan :)

2. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Grymt snygg, det blev ett köp med en gång.
    Ut med GTask och in med Notes for ICS.

- Mikael -

PS, Överarbeta inte appen, mycket är inte alltid bäst. IMHO...

3. Sciencyguy

Sciencyguy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack :)

Jag tycker också att enkelhet har ett syfte och jag börjar nå en gräns där jag tycker det blir för mycket. Tex har menyn för många options enligt min mening :/

Svår balansgång, var ska man dra gränsen? Kanske göra tilläggsmoduler som får laddas ner separat?

4. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Eller så låter du den vara och bara filar på UI't och skapar en ny notesapp med alla möjliga funktioner.
    Det finns notesappar till förbannelse och till alla smaker. Vissa gillar att kunna lägga till foton, spara filer och metatagga sina notes men själv gillar jag detta stuket, lätt, snabbt och enkelt.

Som jag sa tidigare använde jag GTask innan och jag saknade inget i den appen, det som gjorde att jag bytte till Notes for ICS var att denna är lika smidig och enkel att använda fast hästlängder snyggare.

- Mikael -

Last edited: 19 mar 2012
  5. Sciencyguy

Sciencyguy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad som är nytt i kommande versionen:

Tablets:
    * New awesome portrait mode where the list is visible but will slide away when you click inside the editor. Bring it back by clicking the app icon. Like it is in Gmail.

* Keyboard no longer auto opens on app start

* Open a note from the widget and the list will scroll down to the highlighted note

All:
    * Notes are added to the head of the list in user specified sorting (like on server) instead of the bottom.

* Lock/Unlock note button accessible from the action bar when no list is displayed (phones, tablet portrait mode)

* Widget, new minimum width 2 cells. Default is still 3.

* Creating a note from widget or while showing all lists, no longer requires you to define a default list. A note will always be created, somewhere... (order by: widget's list, default list, alphabetically first list)

* About screen is updated with link to issue tracker and a youtube video showing how to use GitHub for translations.

* All buttons now have highlights when clicked (clear due date button and widget's create note button)

Translations:
    * Spanish
    * Italian
    * Hungarian
    * Updated German

Sebastiank gillar detta.