notificationbar med widgetlocker och launcher pro

Discussion in 'Applikationer' started by erikssonpeo, Aug 30, 2010.

1. erikssonpeo

erikssonpeo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Har nyss installerat widgetlocker, riktigt nice app för att fixa en lite mer personlig lockscreen.
    Sen tidigare har jag launcher pro (gratis versionen).

Jag vill inte ha notificationbar synlig, varken vid lockscreen eller på hemskärmen.
    För att få fram denna trycker jag på hemknappen men det krävs ett par knapptryck för att få den att stanna. Det blev så här när jag installerade widgetlocker.
    Sen skulle det också vara schysst om man kunde avaktivera tillbaks till default homescreen när man är i en annan homescreen, utan man får bara fram notificationbar då. Samtidigt som man kan komma tillbaks till homescreen när man är i en app/drawer. Jag misstänker att det inte går att fixa men men.

Vidare så tycker jag telefonen blir lite segare med widgetlocker, fler som upplever detta?

Telefonen i fråga är en samsung galaxy S med JM2 ("smyguppdaterad" via Kies).

Är ny på forumet men jag har letat och kunde inte hitta något liknande.

Tacksam för svar :)

Update:
    Efter att ha avinstallerat widgetlocker fungerar allt som det ska. Troligtvis måste det en lagfix till för att få allt att flyta på bra, alternativt bättre samarbete mellan launcherpro och widgetlockers egna launcher..

Mod får låsa om de vill

Last edited: Aug 31, 2010
  2. larreva

larreva Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Desire med launcherpro och widget locker. Blir också segare. Och ibland så när man låser upp telefonen så är det som att launcherpro startar om sig. Alla ikoner och widgets laddas in på nytt.

3. erikssonpeo

MINA ENHETER

Då är jag inte ensam, omstart av launcherpro händer ibland för mig också, om än väldigt sällan. Däremot så hjälpte det att avinstallera beautiful widgets, telefonen blev snabbare.
    Så jag antar att det mycket väl kan vara widgets som strular till det.
    Använder istället tajm och snowstorm, tycker telefonen får en mer clean look.

Men problemet med min notificationbar kvarstår, några som har liknande erfarenheter?
    Däremot gick det att få homeknappen att fungera som jag ville. Efter lite rensning på mina hemskärmar stannar notificationbar där den ska cirka vartannat tryck, samma gäller för att dölja den.

Sen kan jag tycka att min telefon ska svälja dessa appar och widgets utan problem.. :(
    Lagfix vet jag inte om jag törs fippla med.

4. look2

look2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min desire var nästan obrukbar med widget locker installerad. Ulf så hade jag beatifull sorters väder på låset skärmen. Kanske det som gjorde telefonen så seg. Men tyckte inte att det var så roligt så jag avinstallerade det

5. roadrun

roadrun Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

WidgetLocker funkar klockrent på min Desire. Kör dessa widgets:
    Spotify
    MortPlayer Audio Book
    Executive Assistant
    DigiClock

Sen en custom slider och egen bakgrundsbild, har inte märkt några problem alls.

6. erikssonpeo

MINA ENHETER

Vad använder du för launcher, standard ?

7. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Kör widgetlocker och beautiful widget på min desire med väder och egen bakgrund. Har spotifywidgeten där oxå. Fungerar utmärkt. Har default laucher och är orootad.

8. erikssonpeo

MINA ENHETER

Okej okej, nej widgetlocker fungerar fint med touchwiz för mig men inte med launcher pro.

Men jag tänker slänga in en laggfix, root och autokiller få se om inte det får mer sprutt på telen :D

9. Onyx84

Onyx84 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör samma som du, även SGS alltså. Notificationbar får du fram enklast genom att trycka på menyknappen, touchknappen alltså och sedan välja notifications. Funkar för både låsskärm och LauncherPro.
    Tycker också luren uppför sig lite konstigt sedan jag installerde WidgetLocker.

10. erikssonpeo

MINA ENHETER

Ja fast det funkar ju med homeknappen utan widgetlocker, ilandsproblem antar jag ;)

11. whalle

whalle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade du någon lösning så att notification baren blev dold hela tiden?