Tips: Notifications led:en för stark? Här är lösning.

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av PiZZaMaN, 25 jan 2014.

  1. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej
    Har efter några dagar med LG G2 irriterat mig på ljusstyrkan på notifications led:en som lyser upp sovrummet som en porrklubb på redlight distrikt.
    Vet inte vad ni andra tycker men tänkte dela med mig av en bra app jag hittade som löste mitt problem. Man kan förutom att ställa in ljusstyrkan välja färg för sms osv samt blinkhastighet mm. Man kan även välja att inte ha notifications på när laddaren är inkopplad.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rageconsulting.android.lightflowlite
     
    Pysslan, maww och kalleboston gillar detta.
  2. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Har också tyckt att det varit lite irriterande med LED-notifikationen! Tack så mycket för tipset! :)
     
  3. Ollekalle

    Ollekalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon möjlighet att styra LED lampan på baksidan vid on/off knappen? Med flipcase hade det varit trevligt att kunna använda sig utav den istället :-)

    Skickat från min LG-D802
     
  4. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ring-LED'en på baksidan blinkar ju bara i hyperwhite och enbart för inkommande samtal, i samtal och vid alarm (inställbart i stock).
    Den ska gå att kontrollera i Light Flow om luren är rootad. Googla lite så hittar du säkert närmare info om exakt vad som funkar.