Notifierad vid apprecension? Fråga till apputvecklare.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av DroidStop, 25 jan 2013.

  1. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ett par gånger har det hänt att jag varit inblandad i utveckling av appar som blivit recenserad av både större och mindre recensionssidor. Problemet har dock varit att jag oftast inte blivit medveten om att recensionerna finns förrän de hunnit bli "gamla nyheter".

    Jag funderade lite på det där och skapade en tjänst som aktivt, flera gånger per dag söker igenom nypostade apprecensioner ute på nätet, och automatiskt skickar ett epostmeddelande till utvecklaren om att det finns en recension för berörd app. Allt det här går automatiskt och jag får en del tack-mail, men de som inte skickar tackmail kanske avskyr idén, vad vet jag :/

    Personligen tycker jag att det är bra att få reda på när ens app får en review för att kunna dra nytta av det i sin marknadsföring så snabbt som möjligt.

    Det finns även en sida till tjänsten som kontinuerligt uppdateras med länkar till recensioner, så om man surfar in får man en liten överblick över vilka appar som recenseras just idag, och hur många recensioner en app har.
    Titta gärna på http://www.qualityapp.net

    Vad tycker ni om idén, och vilka recensionssidor bör inkluderas i min sökrobot?
     
  2. DroidStop

    DroidStop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER