Notifieringar, eller avsaknaden av dom...

Diskussion i 'Allmänt' startad av trifix, 31 dec 2012.

  1. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag har återigen gått ifrån Iphone till Android, jag kunde inte blunda för Note 2 när jag såg den. Hade en SGS2 förra året när den kom men tröttnade på buggigt system och körde på IP4s istället.

    Mycket har hänt sen Android 2.3 och idag är det ett väldigt snabbt och smidigt system förutom en sak som jag blir så trött på.

    Jag har sen tidiga SonyEricsson-dagar med början i T610 alltid kört med Popup fönster när jag får SMS eller när någon har ringt. Framför allt har det använts vid sms. Detta fortsatte även in på iPhone när den kom och när notifieringscentret kom till iOS 5 så var det mer eller mindre perfektion enligt mig.

    Ett enkelt tryck på skärmen och man ser precis vem meddelandet kommer ifrån och är det 1 meddelande så ser man nästan hela utan ens öppna telefonen.

    På min 5,5 tum stora skärm så får jag en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten notifiering högst upp på skärmen som försvinner lika fort igen. Ett tryck på hemknappen visar att jag fått något men inte ifrån vem (låst skärm pratar jag om nu). Jag fick precis ett email här och jag hör signalen och lampan blinkar blå men skärmen tänds inte ens upp.

    Jag har som sagt var 5,5 tum display men ändå visar min 2 tum mindre IP4-skärm MER information på låsskärmen. Är inte det ganska korkat?

    Jag har installerat Go SMS Pro som hjälper till med SMS-popup som är det viktigaste vid låst skärm. Detta fungerar tom bättre än på iOs eftersom du inte ens behöver öppna för att svara.

    Men resten då? Mail, instagram, Facebook, osv osv osv. Får jag något på iPhonen så behöver jag bara snegla på den snabbt för att se vad och vem som gjort något utan att ens vidröra telefonen.

    Visst har Apple snott notifieringarna ifrån Android rakt av men...dom har gjort det där lilla extra enligt mig för användarvänligheten.

    Ge mig stora feta popups på min stora feta display direkt på låsskärmen!!

    Detsamma gäller notifieringar när man använder telefonen. Iphonen visar direkt två rader med smstext högst upp på sina 3,5 tum medans min Note visar en liten futtig rad med text som snabbt blinkar förbi.

    Varför finns det inga som helst inställningsmöjligheter för hur notifieringar fungerar eller ser ut? Allt annat i telefonen går att göra precis som man vill med...??!!
     
  2. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Har du testat att dragit ner notifikationsfältet?

    Iom expandable notifications kan du istort sett läsa större delen av mailet
    Missat samtal kan du ringa ifrån samma ställe

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 31 dec 2012
  3. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER