Notifieringar (igen) som inte dyker upp trots OK i settings?

Diskussion i 'P20-serien' startad av grillchips, 4 jul 2018.

  1. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag börjar ruttna lite på att telefonen inte alltid notifierar mig om ex nya mail (gmail) och annat. Det gäller inte bara mail utan appar i stort (förutom Facebook och messenger som lägligt nog alltid går...)
    I inställningar för apparna så har jag justerat så att de alltid ska visas och köras men det verkar inte lira fullt ut ändå.

    Är det någon annan som har problem med detta? Eller rent av, funkar det svinbra för er? Dela gärna settings!
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det är så Huawei sparar batteri :) Kör en P20 Pro med version 131 av mjukvaran. Om jag inte ändrar under batteri och programstart till manuell hantering så missar en hel del appar för mig notifieringar efter ett par dagar. En del har jag även fått tilldela rättigheten att ignorera batterioptimeringar. Samtidigt älskar jag telefonen, har sålt och skaffat ny två gånger nu för jag saknar den när jag inte har den :) Kör en IPhone X med iOS 12 beta 3 på också och kan inte bestämma mig för vilken jag ska ha som daily driver
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    En del grejer går helt enkelt inte att få ordning på till 100% vad man än gör. Swish är en sån app som slutar ge notifieringar för mig i EMUI även om man gör allt för att vitlista den. Det är helt enkelt deras mer aggressiva hantering av bakgrundsprocesser som ställer till det. Alltid varit så med EMUI.
     
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Så synd är det.. Det underliga är ju med att exempelvis så har jag inga problem med Swish notifiering medans du hade det!
    Hur fan kan det skilja så liksom :P
     
  5. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 554
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det är ju det som är så synd med hårt moddade androidmjukvaror. EMUI, Xiaomi, touchwiz. Snygga telefoner men kass mjukvara.