Problem: Notifierings vibration

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av KarlssoN1337, 12 jun 2012.

  1. KarlssoN1337

    KarlssoN1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft min S3a i snart 2 veckor. Jätte nöjd med den! Det enda jag stör mig så fruktansvärt mycket på är vibrationen för notikationer! Säg att jag får ett SMS, då vibrerar den inte som den ska göra enligt "Notifiering" kolla själv under Inställningar > Ljud > Vibrationsintensitet utan använder "Inkommande samtal". Har fabriksåterställt den en gång, men det gav ingen lycka.

    Någon som har någon idé/samma problem? Har verkligen försökt hitta någon inställning som ska gå att ändra i SMS appen men har inte.

    Använder Stock SMS appen. Har rootat luren. Vill lösa detta så jag slipper skämmas bland iOS polare.
     
  2. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Menar du att den istället för de två korta vibrationerna gör en lång vibration som standard?

    Alla s3or är så tror jag, det var likadant på S2.
    Håller med om att det är störande.
    Om du kör t.ex go sms kan du ställa in valfri vibrationsintervall.
     
  3. KarlssoN1337

    KarlssoN1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja suck.. Har iaf flashat in en custom rom med cm9 sms appen, så vibrationen för sms är löst!
     
  4. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER


    Allright.
    Upptäckte att man kan använda appen lightflow för att ha olika vibrationsmönster för olika notifikationer. Så nu behöver jag inte plocka upp telefonen för att veta om det var sms, wf, whatsapp eller ett mail :)