Notifikationsfältet

Diskussion i 'Desire S' startad av magkliarn, 13 sept 2011.

  1. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    (...eller notifieringsfältet - vad heter det egentligen?)

    Nåväl, till saken. En sak jag stör mig lite på med notifieringarna på min Desire S är när jag får ett långt sms/Facebookmeddelande. Istället för att göra som min gamla Legend - som visar max 3 rader av meddelandet uppe i fältet och sen kapar meddelandet - skriver Desire S ut HELA meddelandet, oavsett längd.

    Detta betyder alltså att om någon skickat ett någorlunda rejält meddelande kan det rulla på i flera minuter däruppe - ganska störande.

    Finns det nån inställning som kan råda bot på detta? Tack på förhand!
     
  2. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Mig veterligen så går det inte att förkorta meddelandet. I alla fall inte utan att installera en custom rom.

    En sak du skulle kunna testa är att installera en 3:e-parts programvara typ Handcent och se om du kan stänga av notifieringarna i notifikationsfältet och istället använda Handcent-widgeten till att visa inkommande meddelanden.
     
  3. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, nej jag misstänker att det är en något för obskyr inställning för att implementeras av HTC. Men uppenbarligen har de ändrat sättet att visa notifieringarna på ett par år, undrar vad som fick dem att göra det.