Notiser P20 Pro

Diskussion i 'P20-serien' startad av finjafjant, 17 sept 2018.

  1. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
    Är det ngn här som med säkerhet kan säga att ni får alla notiser som det är tänkt?Mina notiser funkar så jäkla sporadiskt så det finns inte.Ibland kommer notiser precis som den ska för att nästa gång inte komma överhuvudtaget.Jag fattar inte vad fan det e som e fel.Alla batterisparfunktioner e avstängda o givetvis notiser aktiverade i inställningarna.Grabbens iphone kan ligga bredvid min o ge notiser men samma app ger fan inga notiser på min telefon.Och detta är sporadiskt på olika appar,alltså ingen specifik app.
     
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Har en P20 Pro och en Iphone X och det är som du säger. Får alla notiser på min iphone men inte alla på Pro'n.
     
  3. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
    Fattar inte vad som är fel.Har mailat Huawei så får se vad deras lösning är.Så jävla enerverande iaf.En sån sak som notiser bara måste fungera.Ibland när jag öppnar Snapchat tex så ligger där en snap som e 5h gammal...Ingen notis :mad:
     
  4. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jag får alla notifikationer, men har jag inte rört mobilen på några minuter så är det en klar fördröjning på dom eller så ramlar de in när jag väcker skärmen. Har också kontaktat Huawei. En sådan central sak som notifikationer ska bara fungera.
     
  5. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
    Jo det är lite samma för mig.Så fort jag väcker skärmen ramlar vissa notiser in.Men fortfarande är det vissa som inte kommer fram alls.
    Frågan är om man kan reklamera telefonen för en sån här sak?Ngn som vet om det e möjligt?För som sagt,en sån sak som notiser ska bara fungera...
     
  6. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Är det inte deras AI för energisparande som ställer till det? Har haft liknande bekymmer på min Mate 9 Pro också. Får inga notiser alls från Hangouts längre t.ex. Bara när jag öppnat appen så ramlar dom in....
     
  7. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Så Huawei jobbar på det sättet alltså. Man måste väcka skärmen eller öppna appen i fråga för att se om man fått något meddelande :) Nej det håller inte, blir antagligen och sälja denna.
     
  8. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Prova gå in i Inställningar - Batteri - Starta och välj Hantera Manuellt på den appen istället för Hantera Automatiskt och se om det funkar.
    Screenshot_20180917-190644.jpg
     
  9. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Har gjort det, blir ingen skillnad
     
  10. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Har testat precis allt. Det du nämnde, gått in i batterioptimering och tillåtit appar, tillåter appar att använda obegränsad data osv osv. Inget funkar.
     
  11. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Gör ingen större skillnad.
    När jag hade min P20 pro så kunde det plinga till direkt när jag fick mail om jag hade använt telefonen låt oss säga 15 minuter innan jag la ifrån mig den tills att jag fick ett mail.
    Verkar vara mjukvaran som gör att vid x minuters inaktivitet med telefonen så läggs notiser i viloläge för att sedan ploppa upp när man interagerar med telefonen nästa gång.
     
  12. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Du kan alltid reklamera en produkt inom 3 år från inköpsdatumet, sen om den går igenom för ett mjukvarufel, det har jag svårt att tro då lagen säger att tillverkaren har ett visst antal försök på sig att åtgärda ett fel.
     
  13. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Efter mycket trixande så nedgraderade jag google play tjänster till version 12.5.29, startade om mobilen, och det verkar som det löst mina problem med notifikationerna. Så testa det ni som inte får notifikationer i tid eller som måste väcka skärmen för att de ska levereras.
     
  14. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
    Fick följande svar av Huawei. Inget nytt tyvärr. Redan gjort detta.


    Tack för att du kontaktar vår emailsupport, mitt namn är Magnus och jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig!

    Du kan prova att gå till Inställningar -> Appar & Meddelanden -> Appar -> Inställningar -> Särskild Åtkomst, här ska du sen kunna välja appar som tillåts att helt ignorera batterioptimeringar.

    Hör av dig om det inte hjälper!