Notisljud utan synliga notiser

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Lidback, 24 mar 2016.

  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Inte orkat ta tag i att skapa en tråd om detta förrens nu.
    Sen ett par veckor tillbaka så kan telefonen plinga till utan att det finns någon synlig notis. Detta händer inte varje dag, men kanske 1-2ggr per vecka iaf. Har custom notis-signaler till alla appar som ger ifrån sig en notis på telefonen. Det som jag inte ändrat är notis-signaler för "Standardsignal för avisering". Det är just den notis-signal för "Standardsignal för avisering" som plingar till bara.

    Någon mer som råkat ut för liknande? Där telefonen ger ut en notis-signal, men när man kollar telefonen så finns det inga synliga notiser ö.h.t?

    Vill helst ej gå så långt till att göra en återställning i förstahand.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    hmmm det händer mig om telefonen är i sparläge och jag samtidigt sitter vid datorn och betar av mina notiser där. När telefonen sedan kollar notiser så tar den emot alla notiser, plingar till och kastar sedan bort dem eftersom jag redan läst dem.

    Kan det vara något liknande för dig?
     
  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Telefonen har aldrig varit inne i sparläge (Om det är strömsparläge du talar om) när fenomenet uppenbarat sig. Jag har ingen koppling mellan telefon och dator. Telefonen har aldrig varit uppkopplad mot datorn heller då jag saknar usb-c till vanlig usb-sladd.

    Är otroligt irriterande när detta slår till lite random på telefonen och man går dit för att titta. Och inser att det inte finns någon notis ö.h.t där.
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Har du facebook messenger?
     
  5. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Nej det har jag inte. Inte ens Facebook-appen är installerad på telefonen.

    Edit:
    Har bara bankappar, navigon, Instagram, blocket, twitter, youtube, tv.nu coop, dropbox, bankid, swish, tradera, mina recept, Mina sidor, postnord, spotify & runkeeper som jag installerat från första början när jag fick telefonen.

    Har ej heller installerat nå appar mellan den tidpunkt som problematiken påbörjades heller.
    Så det är ruskigt svårt att förstå sig på vad det kan vara för fel :/.

    Edit2: Kan tillägga att även i aviserings-inställningar för specifik app, så har jag satt "Blockera" på alla. Tillåter aviseringar från samtal, sms/mms appen och mail-appen enbart.
     
    Last edited: 24 mar 2016