Tips: Nova Launcher

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av pbv302, 4 jan 2012.

1. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    702

MINA ENHETER

27:- är en halv öl för något man använder flera timmar varje dag, givet köp.
    Nu börjar det likna en riktigt bra launcher, har alla funktioner jag vill ha.

2. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med dig.. Hur många som tycker den är för dyr kommer inte köpa huvudvärk, minnesförlust och ett antal spyor för 1000 spänn ikväll :P

3. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Hur är det egentligen med GPL osv, Båda Nova Launcher och Launcher Pros osv har ju en massa kod från Android i sig, då man utgått från den befintliga launchern, kan man göra det utan att släppa sin egen kod?

4. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur fungerar betalappen, kan man lägga in den som systemapp också, och hur gör man då? Har inte köpt än, men ja kommer troligen göra detta senare ikväll.

5. maRRtin

Mottagna gillanden:
    702

MINA ENHETER

Det är bara att köpa den så uppfattar systemappen att man har köpt det, det kommer en till ikon men klickar man på den så får man bara ett tack sen försvinner den.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tror inte jag hänger med riktigt här nu.. appen man köper... är eller är den inte samma sak som att installera i /system/app/ ? dvs får man med widgets-delen osv ?

och är den eg så mycket bättre än original? ;)

Last edited: 24 feb 2012
  7. CeeJay

CeeJay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Betalappen har lite andra features så som gester, flera animationer och möjlighet att gömma appar i drawern

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

8. maRRtin

Mottagna gillanden:
    702

MINA ENHETER

Jaha, du har inte flashat in Nova launcher innan?

-edit-
    Vad jag menade var, har man flashat in Nova innan så att man har den som systemapp med widgets och dyl så är det bara att köpa "finversionen" så uppfattar den man flashade in innan att man köpt "finversionen" och man får tillgång till alla gestures och så.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hade inte kört nova överhuvudtaget jag fick min nexus igår ;)
    jag köpte den direkt ist klart värt pengarna.

EDIT: asså fan va grym nova launcher är eg! Det har helt tagit bort mitt gamla behov av tex folder organizer med folders på hemskrmen för jag tyckte det var så segt att scrolla i appdrawern efter programmen jag ville köra.. det är ju så inåt helvete piece of cake nu... jag har kunnat avinstallera 10 st hjälpprogram som jag körde ihop med min gamla galaxy s förut iom köpet av nova launcher... riktigt riktigt bra launcher bannemej!

Last edited: 26 feb 2012
  10. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag kör nova launcher på min s2a men jag är inte alls övertygad. Visst flyter nova bra och har snygga mappar som i vanilla. Men mitt största problem är att widgets inte fyller ut hela skärmen och det blir mellanrum mellan widgets. Ser skitfult ut om man jämför med touchwiz där alla widgets fyller bredden och tomrummet mellan widgets. Sedan fattar jag inte varför nova inte stödjer mappar i appdrawern! Jag har kollat marginalinställningarna och dom står på ingen. Knä det ha något att göra med hur många grids jag har inställt? Jag kör på 7st för det var enda sättet att få tex accuweathers widget att se bra ut. Annars gick texten in i varandra.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk