Jag fick dra hem Quickpic för att få det att fungera, där kan du cropa och justera bilder bättre. Hoppas det hjälper
Tack för ditt svar. Jag testade att skapa och croppa en bakgrund i Quick Pic och ange som bakgrund, men det fungerar fortfarande inte. Går det inte att ha bakgrund som "följer med" när man sveper mellan hemskärmar på HTC One kanske? Någon som fått det att fungera? Isåfall förklara gärna hur. EDIT: Givetvis försöker jag använda en bild som är bredare än 1080. Denna är 2160 bred och 1920 hög.
Jo jag har en bakgrund som är 1280 * 1280 som jag har så med, har så att det blir som en flik när jag drar vänster till hemskärmen nr två. Kör nova prime, löste det med att gå via galleriet och sen bakgrund och cropa med quickpic
Utvecklas Nova Launcher fortfarande? På deras hemsida står det Copyright 2012 och launchern har inte uppdaterats sedan mars i år.
Uppdaterades 11e juni senast. Med ganska många ändringar också har jag för mig. Så man kan nog säga att den fortfarande utvecklas. Sent from my X909 using Tapatalk 2
Det är aktiveringsfilen för Prime som uppdaterades i mars, själva launchern uppdaterades som sagt 11:e juni.
Hoppla. Tack för rättelsen. Då vet jag. Är svinnöjd med denna launcher. Hoppas det kommer transparent statusbar/övre notifieringsfält till Nova också i och med 4.2.2.-uppdaeringen.
Allt funkar, men bocken för att "Tvinga" skärmen att scrolla med måste vara i. Det räcker alltså inte bara med att bocka i att "enable background scrolling" Nu funkar det. Löst.
Snor tråden lite.. Det hela började med att appen Missed it! slutade fungera 2 gånger, varför vet jag inte.. Sen så frös hela mobilen fast, så jag tog ut batteriet å satte in de igen, och nu har Nova Launcher (har legit Prime) resetat sig själv! Fattar absolut ingenting, det är bara de som har resetats med, inget annat. Har startat om mobilen några gånger å försökt ta ut sd-kortet å sätta in de igen, kan inte komma på något mer man kan göra så de kan bli som de var innan. Någon som vet? måste jag göra allt för hand igen? Så jävla drygt..
Inte en susning. Testa ta bort Missed it! och kör Novas nofikationgrej istället? Ett tips är ju att spara alla inställningarna i Nova så är det bara att återställa. Har sparat mig många timmar...