Novis: Två grupper kommer ej med från kontakter

Diskussion i 'Hero' startad av Lazze, 15 nov 2009.

1. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara haft min Hero i ett par dagar. Är otroligt nöjd med den. Köpt i sverige och kör 1.5

Jag hade redan ett googlekonto innan jag köpte den. visste att jag skulle köpa en android, så jag har pysslat med mina kontakter i Gmail rätt länge nu. lagt in adresser, organiserat i grupper mm.

det konstiga är att 2st grupper; Vänner och Släkt; 2 ganska viktiga grupper så klart, inte följde med över till telefonen. Alla kontakter är med över så jag kan ju skapa dessa grupper i telefonen, och lägga in alla igen manuellt genom att gå från person till person och lägge den i rätt grupp.

men är det någon som vet varför det har blivit så här? kan jag ggöra om något?
    Ta bort alla kontakter i telefonen och synka om?

förslag emottages tacksamt

lasse

2. judas

judas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något som slog mig var att både "släkt" och "vänner" innehåller "ä", och kanske det har något med saken att göra?
    Kanske inte så troligt men vem vet, jag har inte världens koll

3. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Stämmer,jag råkade ut för detsamma. Däremot här jag för mig att det funkade med å ä õ om man skapade grupperna i telefonen.

4. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok nu har jag felsökt lite grann.
    1) det är inte å,ä ,ö som spökar. jag har skapat andra grupper med dessa tecken i och de funkar.
    Släkt, och vänner är de 2 default grupperna som finns i grupper redan från början. finns medarbetare åsså. dessa kan jag ej ta bort eller editera. de är "gråa" när jag väljer dem. mina egenskapade grupper kan jag radera eller editera..

kanske skulle jag ta bort alla kontakter i telefonen och synka igen?

5. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

alltså, ingen av de 3 default-grupperna finns i telefonen.
    nu är ju lösningen rätt enkel. jag skapar en grupp som heter kompisar, en som heter släktingar och lägger folk i dom i stället. visst de i gmailen finns kvar för de kan jag ej ta bort. men synkningen fungerar i alla fall. gjorde ett litet test, och det fungerade så som ovan.

Last edited: 15 nov 2009
  6. spyder

spyder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har klurat på samma sak o låter som din lösning är den bästa Lazze. Men man kan ju tycka att synken borde fixa grupper iaf...

7. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

japp, kanske funkar i senare patchning.... jag vill ha 2.0 NU!