alla appar är inte skrivna för mips arkitekturen länk på appar som funkar List of Apps working with Novo 7 Basic
Kan ni som har plattan ta lite kort i olika miljöer och på olika motiv, med den inbyggda kameran (2 Mpix) och lägga upp så jag kan bilda mig en uppfattning om hur korttagning blir med den? Skulle uppskatta detta otroligt mycket då jag funderar på att ge en till damen
Kan säga att fotona blir förvånansvärt bra i normalt dagsljus iaf...det finns ju ingen blixt, så fotografering i dåliga ljusförhållanden är bara att glömma.
Summering efter 1 veckas användning av novo 7 basic. 3.2 honeycomb kom förinstallerad på plattan, den var seg och frös till många gånger fick använda reset knappen i stort sett hela tiden. Hittade magiccode som omvandlar (arm) appar till mips, funkade med de flesta apparna. Uppdaterade sedan till ICS 4 BETA flöt på riktigt bra inga konstigheter.Tyvärr är många bra appar inte kompatibel med mips, får hoppas det blir ändring på det.
Mer eller mindre för skojs skull beställde jag ett sånt här ställ med tangentbord för 77 spänn inkl. frakt till min Novo 7"...och kan meddela att det funkar klockrent faktiskt. Av förklarliga skäl så saknas dock naturligtvis Å, Ä och Ö. Länk: http://viewitem.eim.ebay.se/New-7-inches-Leather-Case-with-Keyboard-for-USB-Tablet/170693615157/item
Jag har en novo 7 advanced och jag får inte SVTplay eller någon annan av de strömmande tvkanalerna att fungera - vet ni om man kan fixa det?
Funkar fint på min Advanced. Vad använder du för spelare för att spela upp klippen via SVT Play-appen? Jag kör med MX Video Player. Funkar det inte via internet heller för dej?
Funderar på att köpa en Novo 7. Det verkar vara de mest prisvärda lågprisplattorna. Men har ett gäng frågor innan jag ev slår till. Men vilken borde man satsa på, samt vilken butik? Av det jag förstått hittills verkar Elf ersätta advanced, men nu verkar det finnas någon som heter advanced II också. Alla appar funkar inte på basicplattan pga MIPS right? Hur är det då med advanced/elf/advanced II, funkar appar som vanligt?