Nu får 2.1 faktiskt ta och komma ..

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gleenquagmire, 6 aug 2010.

1. tolare

tolare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Håller med IngoTheMan, min X10i funkar som en dröm och vet inte vad som är bättre med andra Androider.

2. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bättre? >=2.1?

Testa att få ned en homescreen replacement, de flesta är 2.1+ nu, snart blir det 2.2 på alla dom likt många appar som börjar komma nu. 2.1 är snart ute det med. När SE lägger ned supporten på X10 om 12 mån så står vi alla där med en tegelsten som inte kommer klara en enda ny app.

Det är väl det jag är emot mest. Man gör precis som med P1i, man hypar upp den och sedan skiter man i den fullständigt.

Amatörmässigt och ovärdigt är vad det är.

Skall man lira i Androidsegmentet då får man f*n ta och avsätta resurser till det också. Så som dom gör nu så stöter dom bort många köpare. Se nu på hur dom försöker köra ned 1.6 i halsen på amerikanerna. Tror dom att dom går på det?

Som sagt, jag hänger kvar vid min ett tag till. Sedan får vi se.

3. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jahapp. Nu har desire fått 2.2.
    Lame SE, väldigt lame.

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk

4. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Nu snackar du massa goja igen. Du har ju inget belägg för något av det du säger.

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vad är det för handlingsförlamning? Byt lur och sluta gnälla! :)

6. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Du blir bara mer och mer pinsam du.... SE har sagt att 2.1 ska komma och på ett ungefär när också, det visste man f*n om när man köpte luren

Om det inte passar, sälj den och byt till något annat, annars tar du gott och väntar tills utsatt tid, om ingen updatering har kommit då - ja då har du rätten att lipa, gnälla och sparka i luften som en barnrumpa.

SE har gjort sitt val, dem har hållt vad dem lovat och lite till dessutom, uppdatering kommer ju komma inom tidsramen de satt ut dessutom, de som gjort någon form av research innan dem pyntar ut med c:a 5000kr vet detta och dem som inte gjort någon research? TOUGH LUCK DUDE!

7. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det som talar emot dig är ju att en lång rad SE-mobiler kör samma system varför det blir mer ekonomiskt gångbart för SE att hålla dem uppdaterade.

8. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Du är kul!
    Vad är problemet med uppdateringen, q3 är det sagt och q3 är inte slut än så lipa...

9. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

kostar x10 130$ i usa sen? 7,09481511 x 130 = 922kr för en X10 där??? min x10 kostade dryga ca 5000 med telenor

Fyfan.

10. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

I USA säljs telefoner inte utan abbonnemang vad jag vet. Undantag finns iofs men jag tror inte det där är ett.

EDIT: Nä, det står ju till och med om man besvärar sig med att läsa på siten: "$129.99 with AT&T plan". Dvs med abonnemang som det inte framgår vad det kostar.

Last edited: 9 aug 2010
  11. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sant till viss del, om man lyckas. Det känns ju dock som SE inte riktigt har förstått hur fort utvecklingen går. Att kunna ladda ned appar är själva grejen med Android för mig och är man fast på 1.6, ja då sjunker utbudet drastiskt. Är man på 2.1, då går det, i ett halvår till. Sedan är det 2.2 som gäller.

Man börjar ju undra vad dom tänker med.

Men men.

12. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men det finns ju fortfarande uppgifter som säger att SE inte fått programvaran så de kunnat jobbat på 2.1 eller 2.2 i tid. Men alltså dit tjat börjar ju nästan bli enerverande. Vilka hemskärmsappar är det som idag måste ha 2.1 minst? Talar gärna om det, skulle vara intressant å veta.

Jag tror nog SE förstått hur fort det går, så skitsnack. Appar finns det ju fortfarande gott om, kom inte å säg det. Problemet är mera att många av apparna inte finns i Sverige p g a att betalfunktionen saknas. Gnäll mera på det istället, för det är det största problemet mot plattformen android. Jag tror knappast att alla appar hinner försvinna för 1.6 innan uppdateringen 2.1 kommer. Så lägg ner skitsnacket nu. Skulle kunna slå vad om att 2.2 kommer inom detta året till X10 och X10 mini/mini pro. Troligen innan jul.

13. BigR

BigR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Bra dragontrumpetare! Man ska ju vara lite optimistisk i sina förväntningar på androidreleaser för X10 om man nu har valt att köpa en?! o_O

Verkar som Gleenquäqmire har stor erfarenhet och insikt inom utveckling av mjukvaror och produktplanering för mobiltelefoner. Jag hoppas att HTC-delen av forumet får glädjas så snart det bara går. Stackarn ska väl inte lida med sin X10 i 24 månader eller vad det nu kan vara.

Själv måste jag säga att jag fortfarande gottar mig åt hur bra batteritid (inne på 3:e dagen på samma laddning), skärmrespons och förbättrad prestanda jag fick efter sommarens uppdateringar. När SE släpper 2.1 under Q3 så har dom inte legat på latsidan med uppdateringarna iallafall. Bådar gott för att SE uppdaterar vidare efter Eclair.

14. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Tänk också på att SE släppte X10 med "special" 1.6, som dom expanderat mycket, dom har ju lagt in och fixat sånt som inte är i vanliga 1.6.
    Man kan nästan säga att det är som 2.0.
    + att dom redan släppt flera uppdateringa som förändrat telefonen nästan helt (prestanda mässigt ).

15. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

HTC hade tillgång till Android 2.1/2.2 tidigare än SE; vilket förklarar varför SE ligger efter. Tror inte de sitter i ett frivilligt drömläge.

16. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jo, ryktena säger så. Många gånger har rykten rätt. Titta bara Iphone 4. usch, svor jag igen?? Det visar sig oftast att sådana rykten är riktiga och korrekta. Tycker själv att det är ett fåtal gånger då något inte stämmer. Så jag tro på detta rykte. Självklart vill inte SE ligger efter de andra med ett operativsystem. Så de gör nog allt för att komma ifatt, men de flesta vet ju att Google, HTC och Samsung har väldigt nära Sammarbeten, fast vi får se nu, när Samsung sagt nej till att sälja sina Amoled+ skärma för de behöver dem till sin egna produktion. Nu går ju ett rykte igen om att denna gången har SE ett försprång genom att de redan har 3.0 Gingerbread att jobba på. Kan ju faktiskt vara så att Google gillade var SE gjorde med MIni versionen och kanske vill få till något liknande. Vi får se hur väl det stämmer.

17. kalleboo

kalleboo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC's första uppdateringar dröjde jättelänge med. Köpte min Hero Aug 2009, den kom med 1.5. Android 1.6 kom ut nästa månad. Nästa uppdatering till Hero'n kom ut i slutet av juli I ÅR. Då fick vi 2.1. Dvs det tog dem 10 månader att komma med någon uppdatering ÖHT.

Men nu när HTC har lärt sig hur man gör kom 2.2-uppdateringen till nyare lurar mycket kvickare. Förhoppningsvis blir det så med SE. Efter ett par uppdateringar får dom till ett workflow och kan göra det smidigare.

18. zikkan

zikkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag känner inte alls igen mig i Glenns beskriving av X10an. Skaffade min i slutet av juni och tyckte att den var fullt användbar (hade visserligen en lastgammal HTC TyTN innan .... :D ) men ändå.

Efter de två FW-uppdateringar som kommit så tycker jag att den är mycket snabb i responsen särskilt efter den senaste som jag lade in i förrgår. Har inte upplevt några av de problem som Glenn beskriver. Kan dock hålla med om att Timscape tar lite för lång tid att snurra igång.

Men när jag sitter och jämför med mina Nexus-polare som laddar ner appar för glatta livet så kan jag konstatera att SE har paketerat X10 med mycket användbart från början!!

mvh
    zikkan

19. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Håller helt och fullt med dig, folk borde läsa på lite innan man skaffar en 5000+kr produkt! Jag är helnöjd med SE änsålänge ;) dom har juh ändå lyckats driva Donut till absoluta gränserna och det funkar bra.