Nu fick jag min Eken M001

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av corgrath, 28 maj 2010.

  1. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Har en M001. För slö för att den ska vara skoj att dona med. Funkar ok nu med en custom firmware. Kör med Lefeudedieu's Relax
    Syrrans unge använder den för att spela lite småspel mest nu.
    Den är lite för dyr för att det ska vara nått att köpa som det är nu tycker jag. Lägg på några hundra och man får en mycket bättre.
    Har en Zenethink ZT-180 på ingång nu som jag har lite bättre förhoppningar om. Den kosta mig ca 1100kr med frakt och sen kommer det till tull och sånt då förstås.

    Slatedroid
    Riktigt bra forum. Finns mycke fakta om många olika Android tablets.

    EDIT: Snyggade till och fixade länkarna
     
    Last edited: 13 okt 2010
  2. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Kommer nog köpa en något dyrare tablet sen till våren. Finns några större märken som är på ingång nu som förmodligen kommer vara riktigt kvicka och smidiga maskinger.
    Är riktigt riktigt besviken på Samsungs prissättning på deras tablet. Trodde dom skulle ta ett skäligt pris men gör som äppelskrutten och tar betalt för märket eller nått. Hoppas verkligen Samsungs tab floppar totalt.
    Archos och toshiba verkar ha mer rätt prissättning och så var det nån mer tillverkare som också verkade komma till normala priser.

    Förstår inte hur Samsung tänker när dom gör deras tablet dyrare än telefonen. Är så sjukt uppåner så det inte är klokt.
    Då borde man komma med en "dockningstab" till telefonen istället med en större skärm och mer batteri.
     
    Last edited: 13 okt 2010
  3. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Lite tull & Moms regler & information.

    1. Om tull & moms är totalt är mindre än 100:- så behöver man inte betala
    2. Om det är en Gåva med ett värde under 1600:- så slipper man betala tull avg men momsen kommer du inte undan.
    3. Om varans värde är mer än 300:- så kommer du troligen att få betala momsen (Momsen för 300:- är 75:- har koll på det)

    Om paketet/följesedeln märks med Prov/Sampel så är det andra regler... Finns mycket man kan göra för att försöka kring gå men det är lättast att betala på de små sändningarna.
     
  4. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Samtidigt så kan de kräva in kvitto på en pryl oavsett vad det står på lådan och då är du där igen (om man nu försökt smita runt momsen) Det absolut bästa är att räkna med tull och moms på priset och ta höjd för det när man klurar på om man har råd eller inte.

    man handlar ju inte på ICA och tar med sig 20% för lite pengar och hoppas på att slippa momsen...
     
  5. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om de skriver gift på varan så är värdet max 500sek inkl frakten.
    Om man har bra kontakt med säljaren kan man komma överens om att betala i två delar så skulle posten krava in kvitto på inbetalningen så kan man alltid dra ut ett av inbetalningarna. Tänk på att momsen beräknas på hela värdet inkl frakten. Så sätter man lågt värde ex. Mediabox sample 20usd så är det inga probbs..