Nu finns erbjudande på xoom 2 till bra pris, ny runda! :-)

Diskussion i 'Motorola' startad av kendobendo, 31 aug 2012.

1. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan säga att jag för pengarna är absolut helnöjd!
    Kommer från en ZTE light, så mina krav må vara lågt ställda, men ändå.
    Den är betydligt snabbare vid vardaglig användning än min mors samsung tab 8.9 som i våras köptes för 2995 på rea!
    Härliga materialval, motocast är mycket bra.
    I sin helhet mycket bra. Hade dock känt mer tvivel om jag betalat 3790 som verkar vara originalpriset på wifi-modellen.
    + för 8,2 istället för 7" som på light.

Bättre finns säkert, men till samma pris?

2. martin_l

martin_l Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min Nexus 7 kostade ungefär lika mycket och är en betydligt trevligare tablet.

Hårdvarumässigt så vinner Xoom 2an på många sätt med bland annat betydligt bättre högtalare, dubbla kameror osv men mjukvaramässigt så känns den flera år efter.

Hoppas på att det förändras med ICS.

3. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Absolut har Nexus 7 bättre hårdvara om man ser processormässigt.

Men något jag uppskattar mer än råstyrka är den större displayen, HDMI-ut, IR samt högtalare. Kameran på plattan bryr jag mig inte om.
    Surfupplevelsen jämfört med min tidigare platta med 7" är natt och dag till det bättre med större display, det gör större skillnad än man tror!
    Så även om man kommer kunna köpa den snabbare Nexus för runt 500 mer än Xoom 2 (i Sverige) så känner jag spontant att jag får ut mer av Xoom. Men det är såklart en smaksak.
    ICS ska komma till Xoom2, men sedan ska man nog inte hoppas på mycket mer, vilket såklart kommer bli mer av en nackdel ju längre tiden går. :ehm:

4. nicklas_718

nicklas_718 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Är själv i valet och kvalet gällande om man ska lämna tillbaka sin Xoom 2 ME och istället satsa på en Nexus 7. Upplever Xoom:en som extremt långsam med Honeycomb (i jämförelse med iPad och andra ICS-plattor) och det känns inte som att Motorola kommer att släppa ICS inom den närmaste tiden för WiFI-modellen...Dock kan jag hålla med om att Xoom:en har en bättre hårdvara i form av IR, HDMI och den större skärmen, men så länge den är långsam att använda så spelar det mindre roll.

5. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade själv samma tankar att eventuellt utnyttja returrätten, men jag blev så nöjd att jag inte kände det behovet.
    När upplever du den som långsam? Tycker inte min är långsam alls, speciellt inte jämfört med Samsung Tab 8.9. Något långsammare än min PC att läsa in webbsidor, men det är nog ända gången jag tycker man kan få vänta lite på något. Har iofs inte kört några jättetunga appar på den. Har mest surfat, använt IR-appen, lyssnat på musik och kollat lite filmklipp (streamat från PC via Motocast) Tycker allt sådant gått smidigt hittills.

6. nicklas_718

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det som framförallt irriterar mig är hur långsam den är att surfa med, HC- hacket när man navigerar mellan de olika panelerna (sidorna) i mobilen samt frysningarna. Men som sagt, om Motorola släpper ICS (och den fungerar som det ska och att ovanstående är fixat) inom en snar framtid så behåller jag gärna plattan, frågan är bara hur länge man orkar vänta på ICS...

7. DaLemon

DaLemon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

Installera adw och Firefox. Mycket bättre flyt på allt. Jag är väldigt nöjd med min. Perfekt storlek. Kommer från en Ipad 2.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

8. martin_l

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag använder i princip inte min Xoom 2 längre främst på grund av två anledningar:

1) Efter att även ha köpt en Nexus 7 så känns Android 3.3 som att gå flera år tillbaka i tiden. Allt känns som att det går i sirap och upplevelsen är allt annat än trevlig.

2) Netflix går inte att använda vettigt. Det finns någon bugg som gör att efter att man tittat i ungefär 10 minuter så börjar allt hacka och det är bara att starta om hela enheten om man vill använda den igen. Vet inte om det här är ett 3.3-problem eller ett Xoom 2-problem.

Jag antar att det i dagsläget inte finns något sätt att uppgradera sin svenskköpta Xoom 2 med version 0.268.4.MZ607.NonEFIGSRetail.en.EU till ICS?

9. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

10. martin_l

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag ger snart upp på den här skiten:

Motorola made some changes to its firmware update timeline this morning. It looks some ICS updates have been delayed, while others that were once promised are now undergoing evaluation. Here's a look at what changed.

The Droid XYBOARD 8.2's ICS update was pushed back from Q3 to Q4, despite the fact that its 10.1" brother has been on Android 4.0 since August.

11. nicklas_718

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tack för tipset! Adw fungerar riktigt bra, dock är jag mer tveksam till Firefox. Tyckte den hackade mer än originalbrowsern.

12. nicklas_718

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Källa?

13. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  14. nicklas_718

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

15. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Xyboard 8.2 är väll den amerikanska versionen från Verizon med lte.?
    Hoppas verkligen att uppgraderingen kommer snart. Motorola måste vara den slöaste tillverkaren på uppgraderingar.
    Hade samma problem med atrixen, men där fanns iaf en upplåst bootloader så man kunde lägga in cm9.
    Synd för jag älskar verkligen deras design på produkterna, men kommer ALDRIG köpa en Motorola produkt där de lovar enn uppgradering inom en snar framtid. Lite hopp finns det ju när England och Frankrike redan har börjat uppgradera.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

16. superg

superg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Att gå från 3.2.2 till 4.0.4 verkar ha gjort lite skillnad! Kommer nog använda min Xoom2 ME Wifi lite mer nu.

EDIT: Nu ska jag bara klura ut varför en liten lampa, till höger om kameran, blinkar grönt när jag stänger av skärmen.

EDIT: Aha, det var en notification om Motorolas användaravtal.

Last edited: 25 sept 2012
  17. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du fått ICS-uppdateringen till din Xoom2 ME?
    Kom den OTA eller hur gjorde du?

18. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
    Har du fått uppdateringen?

19. superg

superg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick den OTA imorse.

20. seneo

seneo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var är den köpt, i Sverige eller utomlands? Vilken systemversion har du?