Problem: Nu räcker det, jag vill ha tillbaka masslagringen!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MikeDropIt, 23 mar 2013.

1. Pwestin

Pwestin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vill bara säga men har säkert sagts tidigare, glöm inte låsa upp mobilen(alla skrämlås osv.) när ni kopplar den den till datorn via usb annars blir det bara en tom mapp i utforskaren.

2. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Det verkar som att det fungerar under Windows genom att ställa in USB-debugging eller USB-tethering, men på Mac får man bara upp en mapp med "Installera HTC Sync Manager" varje gång man pluggar i den, och det går inte komma åt enheten som en USB-disk. Googlade runt på det lite nu på morgonen, verkar som att det inte går att lösa utan att installera tredjepartsprogram, typ Airdroid eller liknande.

3. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

http://www.android.com/filetransfer/

?

Skickat från min Nexus 4

Skickat från min Nexus 4

4. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Haha läser ingen mina inlägg i den här tråden? :-) det funkar med Mac, jag har en Mac, det krävs bara programmet Android file transfer som gör att man kan se mobilen som en hårddisk.

Skickat från min Nexus 4

5. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hahaha, förlåt! Trodde jag hade svarat dig tidigare. Android File Transfer skulle funkat för mig om man inte var tvungen till att överföra låtarna till själva datan för att låtarna ska spelas, vilket man måste göra. Väldigt jobbigt och jävligt onödigt...

6. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jooo, det förstår jag! Och du har svarat mig :-P tänkte mer på de två ovan mig, som tror det är nåt fel!

Skickat från min Nexus 4

7. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

ROOT, you amazing thing! ;) Finns det något du inte kan...? :cool:

Samma här! När jag kopplar till datorn dyker först HTC Sync upp men den klickar jag bara bort, och sedan hoppar ett fönster med "Spela upp automatiskt" upp där jag kan välja att synka i WMP, öppna för att se alla filer, eller importera bilder.

Vet någon varför det är sådär? Beror det på batch eller?

8. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad det än beror på så tycker jag att det är upp till HTC att ta och fixa det!

9. Amel

Amel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kanske inte förstod problemet helt. Men borde inte dropbox lösa ditt problem ganska enkelt?

10. javadroid

javadroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, provat att byta kabel som HTC föreslog i supporten, spelar ingen roll. Windows rapporterar fel med drivrutinerna så något skit har de hittat på. Just nu vet jag inte om det är Windows 7, HTC, eller Android. Lite irriterande!

11. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man undrar ju vad man ska göra nu... Jag behöver masslagringen snarast! Jävla HTC! Man blir förbannad alltså. Nu kanske det inte är deras fel, det kan ju mycket möjligt vara Android som ligger bakom det här med att ta bort masslagringen i JB, men snart får dom fan se till att fixa tillbaka det! :/

12. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 010
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Hade nyss samma problem efter att jag återställt min One X. Löste sig dock genom att jag testade med en annan USB-kabel + bytte USB-port på laptopen. Har även USB-felsökning aktiverat, thats it. Internminnet kommer upp likt ett USB-minne då jag kopplar in telefonen i datorn, därfter är det bara att köra drag-n-drop!

13. Xeroxd

Xeroxd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Det har med drivers att göra, jag krånglade som f*n fram och tillbaka tills jag sedan fick det att fungera på något mystiskt sätt.

14. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det ingen som har en lösning på problemet fortfarande?

15. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hade samma problem då jag vill dra backup manuellt av hela telefonen innan jag ska återställa den. Fick inte upp den i "den här datorn" bytte usbport och då funkade det.

16. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara stoppa i kabeln i datorn så fungerar det för mig, med LinuxMint 15. Fungerade med HTC Sync Manager när jag körde Hackintosh. Windows har jag inte ens gett mig in på då jag försökte när telefonen lanserades och det var hopplöst.

17. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag kör Mac, och HTC Sync Manager är den värsta skit som producerats någonsin tror jag. Som iTunes för telefonen, fast sjukt mycket sämre (och det säger inte lite). Det verkar inte gå att ställa in att få den som en egen enhet som tidigare, däremot är programmet "Android File Transfer" grymt bra. Direkt du pluggar i telefonen får du upp ett filhanterar-fönster och sedan kan man drag/droppa filer bäst man vill. Visst, man får inte upp den som en egen enhet i Finder, men.. good enough.