Nummerflytt mobilt bredband?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av FRS05, 25 aug 2018.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Har aldrig bytt mobilt bredband innan så därav frågan. Har idag mobilt bredband genom tele2 och tänkte byte till hallon. Om jag begär nummerflytt avslutas då mitt gamla abonnemang och allt sköts automatiskt?

    Byter jag mobilnummer så fungerar ju det så men jag vet inte om det fungerar likadant när det gäller mobilt bredband.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Är tanken just att du vill slippa säga upp det gamla abonnemanget eller finns det någon annan anledning att flytta numret?
     
  3. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Tanken är att jag slipper säga upp det och att jag slipper att betala för onödig bunden tid. Antar att den nya operatören aktiverar mitt nya abonnemang först när det gamla är avslutat.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag har inget minne av att jag hört någon sådan diskussion tidigare, numret är normalt irrelevant för mobilt bredband. Men du kanske har hittat ett sätt att faktiskt ha nytta av det för du kan nog ha rätt i att det kan bli lite smidigare.

    Annars tror jag de flesta själva helt enkelt säger upp det gamla och skaffar nytt till datumet när det gamla går ut. Man måste ändå byta simkort när man byter operatör.
     
    bernard gillar detta.
  5. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Ja, nu lade jag ändå iväg en beställning så nu är det för sent. På hallon som jag tänkte byta mobilt bredband till först så gick det att välja sitt gamla nummer på bredbandet. Nu blev det dock tre istället och där gick det inte att välja något gammalt nummer utan jag fick ett nytt. De har ett bra erbjudande där det kostar 239:- i månaden för 100GB i 24 månader plus att man för ett nytt modem/router med.
     
    bernard gillar detta.
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Jag har provat en gång av samma anledning. Då gick det inte. Antagligen för att det var fel antal siffror i numret. Mobila bredband brukar ha längre nummer åtminstone hos Telia.

    Men egentligen borde du kunna kräva det, eftersom man har rätt att flytta med sig nummer.
     
    bernard gillar detta.
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hos 3 kan du poeters nummer till ett mobilt bredband. Antingen via Mitt3 eller via kundtjänst.

    Telia kan även göra det via deras kundtjänst.