Fick precis hem min Shield, allting verkar fungera perfekt so far. Provade kodi, netflix, youtube, google music. Alla var helt klockrena, strömmar från ftp på trådlöst nätver via kodi och det fungerade som en dröm direkt. Provade även strömma spel från datorn. Drog igång Batman Arkham Knight och det fungerade lysande. Nu har jag inte spelat Batman mer än totalt 15min kanske det vara bara det som kom med mit ASUS STRIX 970, men jag märkte inte av någon delay och dån va jag ändå på trådlöst mellan routern och shielden.
Allt som allt installerade jag och testade allt på knappt en timme. med andra ord allting var busenkelt. Det ända som stör mig nu är att jag inte kunde installera Chrome samt att en massa spel inte var tillgängliga på Android TV vilket känns tämligen befängt och restriktivt. Men jag antar att det finns en väg runt det som med allting annat.
Någon som har tips på kul spel som kan köras native? eller kanske titlar som vore bra kandidater att streama?
edit: Es filutforskarens inbyggda webläsare -> tanka apk -> enable unkonw sources va väll tämligen enkelt
Last edited: 25 november 2015