Det var väldigt bra med CEC on/off, behövs ju ingen IR-mottagare då. Fungerade även på min gamla LG Plasma, vilket förvånade mig. Med olika kombinationer av IR och CEC går det då att bara använda SHIELD-fjärren för hela systemet, inklusive soundbar/AVR. De har tänkt till faktiskt. Kanske till och med får fru-certifiering.
Speldelen (Geforce Now) gjorde mig väldigt imponerad av prestandan. 1080-60p allting på max utan lagg. Witcher 3 i soffan känns som min framtid. Den nya kontrollen ger jag höga betyg, balanserad i handen och väldigt skön. Emulatorer var klockrent, 5+++ för användande i KODI.
Bildkvalitén var väldigt hög, möjligheter att ställa in färgdjup måste vara bra för HDR/4K-TV.
Kör ljud via BT till soundbar, hög dynamik i ljudet och alla register hörs bra. Ljudkontrollen på fjärren kommer man åt ofta, en uppdatering med inbyggd tröghet borde fixa det.
Ljudkontrollen på handkontrollen är däremot en stor bonus - pausa genom double tap och snabb tillgång till volym var väldigt oväntat välkommet som fan på en kontroll. Hörlursuttaget är superbra. Det är borttaget på fjärren dock.
Öppenheten är välkommen i det något omogna Android TV - SPMC som launcher till min SHIELD är nästa projekt. Och ett SMPC-skin man kan konfigurera hur man vill. BrutalSHIELD eller ExtremeSHIELD får man döpa den till.
EDIT: Jag glömde säga att jag tog 16gb modellen, den är exakt lika stor som min Huawei Mate 8! Till detta en SanDisk Extreme 64gb USB3 som får gå som adaptivt minne i Android Nougat. Mycket bra bra läs/skriv-hastigheter.
Eftersom till exempel ett så stort spel som Witcher III strömmas från Nvidias supercomputer in the cloud är det en sann streamer eftersom den har Netflix Amazon Viaplay HBO etc. som strömmar lagligt och kostnadseffektivt TV och film jämfört med kabel/Boxer. *host* kodi/spmc.
Och Geforce Now som var väldigt bra, blev mest (väldigt positivt) överraskad av det faktiskt. Utökas det biblioteket...ja det ser ut tt vara på gång till och med.
Yowza!
Ett av de bättre teknikköpen jag gjort:
5/5
Last edited: Jan 17, 2017
bernard and cam_neely like this.