Ny brukare

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Ztoifen, 2 jan 2018.

  1. Ztoifen

    Ztoifen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Vet att man kan hitta info i tidigare trådar men åsikter förändras och söker det dagsfärska!

    Nyligen skaffat en s8 och undrar om följande är värt att införskaffa:

    -Trådlös laddare. Bra och isåfall Vilken?

    -Skärmskydd. Har skal men för skärmen är jag tveksam. Har nyttjat såna på tidigare mobiler med utebliven positiv upplevelse.

    -Minneskort. Finns en uppsjö och storleken beror givetvis på användaren. Men vilken typ av microSD funkar bäst i en s8?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 206
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Har kört med trådlös laddare sen S6, tycker det är fantastiskt smidigt. Själv kör jag med en Samsung original men vilken qi laddare som helst kommer ju fungera

    Har zagg HD dry på min, mest för att jag avskyr repor i displayen men jag tror inte man behöver det om man bara är lite varsam
     
    Ztoifen gillar detta.
  3. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Hett tips är att köpa Ikeas nedfällbara laddare rällen tror jag den hette och montera ner i sängbordet eller skrivbordet :)
     
    Ztoifen gillar detta.
  4. jhorn188

    jhorn188 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Tycker helt klart att en trådlös laddare är värt det. Skulle rekommendera Samsungs original som har tiltfunktion och en inbyggd fläkt som håller telefonen rätt sval trots trådlös snabbladdning.

    Sitter en del vid skrivbord och då är det så nice att lägga ifrån sig telefonen på laddplattan mellan varje gång man plockar upp den, alltid fulladdad när man sen ska iväg. Visst kan man koppla in en sladd som man har redo vid skrivbordet men det blev sällan av förr...

    Ett till litet plus är att det är snyggt och praktiskt att kunna se skärmen med klockan och notiser på "always on display" när man har den på plattan som går att tilta upp som ett ställ.
    [​IMG]

    Skärmskydd är inget jag någonsin använt eller tänker använda. Vet dock att det finns bra info om både bra och dåliga skärmskydd och hur de passar med skal i denna tråden: https://swedroid.se/forum/threads/den-stora-tillbehoerstraden-samsung-galaxy-s8.142712/

    Så snabbt minneskort som möjligt är ju oftast att föredra. Själv lagrar jag bara mina offlinespellistor från Spotify och bilder/video tagna med kameran på minneskortet. Kameran använder dock det snabbare internminnet först och lagrar sedan till minneskortet när den ska ta video eller snabbare bildtagning som kräver snabbt minne, så inga problem om minneskortet inte är supersnabbt.
     
    Ztoifen gillar detta.
  5. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Den köpte jag också nyligen. Himla smidigt. Har inget behov av trådlös snabbladdning.
     
  6. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Exakt! Behöver inte gå jätte fort! När jag kommer hem från jobbet så lägger jag den bredvid mig på skrivbordet så är den full när det är middagsdags och sen samma sak dagen efter :) så laddar oftast inte ens på natten längre.