Fråga: Ny Galaxy Nexus, många problem - vad är normalt, vad inte?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av RoadHazard, 8 feb 2012.

1. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hur vibratorn låter beror såklart helt på vilket underlag telefonen ligger på, måhända är den lite kraftigare än i vissa andra telefoner men jag upplever inte att den är särskilt anmärkningsvärd.

2. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

vibrationen kan låta högre ifall bakstycket glappar. Bara det glappar lite grann så kan d låta som bara F*N av vibrationerna.

3. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Okej, tack för bekräftelsen! Då har jag nog inte lyckats få två måndagsex i rad, trots allt. Ändå glad att jag bytte ut den första, pga färgskiftningen på skärmen. På den nya ser jag inget sånt.

4. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Får du några vertikala/horisontella linjer på låg ljusnivå som de flesta verkar få?

5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Skärmen är ju grädden på moset vad gäller denna lur, så den ska man vara nöjd med :)

Tips, kolla om ditt bakstycke glappar lite under kameran, om detta är fallet så ta lite tejp och sätt under skalet precis där, kanske avhjälper ljudet vid vibrationer.

6. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Mja, alltså, visar jag en solid skärm på färgen så är det ju inte en 100% smooth färg hela vägen över. Det är nog bara så med de här skärmarna.

7. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190

MINA ENHETER

vibrationen har jag märkt på min GN. Jag orkar inte lämna in min telefon, så jag har helt enkelt stängt av funktionen vibration

8. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Mina två exemplar har haft exakt samma "problem" med vibrationen, så jag tror att det helt enkelt är så det är, men att vissa av oss är mer "känsliga" för det än andra.

9. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Enda problemet jag har med min vibration är att det låter som att något är löst varje gång jag får ett SMS. Detta har börjat sedan jag fick mitt extended batteri, så jag anar att det har med bakstycket att göra. Hoppas det löser sig med mitt Neo Hybrid Case som borde komma i veckan.

10. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Nu har jag, i raden av små men irriterande problem, upptäckt att accelerometern i min Nexus inte verkar vara korrekt kalibrerad. Lägger jag telefonen på en plan yta och kollar i GPS Status (den visar även accelerometerinfo) så får jag detta:

Det intressanta i sammanhanget är Pitch/Roll, samt den gula "blobben" i mitten (som bör vara exakt i mitten, vilket den som synes inte är). "N01" kan nog kanske förklaras av "knölen" längst ner på telefonen, men "V02" är mer problematiskt. Telefonen tror att den lutar två grader åt vänster när den ligger plant, och jag måste luta den märkbart åt höger för att den ska visa 0 graders lutning.

Detta är ju inget som egentligen märks under faktiskt användande, t ex i spel, men det är ändå störande. Och tyvärr finns det så vitt jag vet inget sätt att kalibrera accelerometern i själva systemet, bara i en del appar (vilket då bara gäller för den appen).

Hur ser det ut för er andra?

EDIT: Hmm, har hittat ett antal forumposter och dylikt på olika stället på internet, där folk säger exakt samma sak; accelerometern "drar åt vänster".

Last edited: 17 feb 2012
  11. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Eh frågan är väl: plant i förhållande till vad?

12. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Hade samma tanke, så jag testade fyra gånger med telefonen roterad 90 grader varje gång, och fick alltid samma resultat, vilket jag tolkar som att bordet jag testade på verkligen är plant. Hade avvikelsen varit pga ett lutande bord hade avvikelsen bytt axel varje gång jag roterade telefonen.

Last edited: 18 feb 2012
  13. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Min verkar endast påverkas av knölen på baksidan, får då D03 000 i GPS Status.