Ny Hero, något jag ska tänka på?

Diskussion i 'Hero' startad av pazeex, 17 maj 2010.

1. pazeex

pazeex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:) Hej!
    Beställde nyss min första android-lur, en HTC Hero. Nu undrar jag om det är något man ska tänka på innan man börjar pilla runt för mycket i den? Nått varningens ord kanske?

2. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Glöm inte ha fri datatrafik på mobil abonnemanget, annars blir den bra tråkig :)

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Titta på rättigheterna program begär innan du installerar och undvik de som begär "för mycket". Tex spel som begär att få skicka sms, enkla program som begär att få hålla mobilen vaken osv. :)

Sen så ska man vara medveten om att alla program alltid kan väcka telefonen under korta stunder så får man dålig batteritid så är det bara att börja avinstallera, finns hur mångra trådar om det som helst här så sök först och fråga sen.

Annars är det väl bara att sätta igång och leka :D

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag började med att byta recovery och prova att köra en Nandroid-backup. Det är bra att misslyckas med sånt när telefonen är "ren" och inget viktigt ligger i den.

Att köra WLAN i början när man leker och installerar appar är rätt vettigt också.

Kopiera alla kontakter i gamla telefonen till SIM-kortet och importera dem sen i Heron och synka mot Gmail. Och sen får man eventuellt gå in i Gmail och slå ihop lite kontakter.

Kolla igenom tråden här på forumet med app-tips!

5. pazeex

pazeex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack så mycket för all info! Haft telefonen sedan 18/5 nu och jag tycker jag fått bra kläm på den, allt fungerar som jag vill. Synka mail, använda som 3G-modem hade jag lite problem med först, men de löste sig snabbt. Tack igen för tipsen!