Ny inom Androidvärlden - behöver hjälp!

Diskussion i 'Tattoo' startad av iPhone, 18 mars 2010.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad löjligt. Finns säkert massor av saker som funkar sämre på en iphone också. Vet inte om det stämmer men en kompis hävdar att man inte kan välja att skicka sms från kontaktlistan utan man måste gå via sms appen och sen hitta kontakten via den tex.

2. multimega

multimega Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan berätta att jag faktiskt var Macintosh användare förr.
    Första Applen var en SE, och den spelade man dark castle på. Sedan kom Macintosh IIfx som man hade för musik, och sedan quadran.
    Körde efter det powerbooken, och det var då jag slutade använda Apples produkter.

En powerbook 540c som kostade 30000:-. Hade en inbyggd dator i varje batteri som jag hade, och var "state of the art" enligt Apple.
    Köpte dessutom till en extra skärm för att kunna ha 2 bildskärmar vid musikproduktion.
    En vacker dag så startade inte datorn. Wtf.. åkte in till apple center, och lämnade in.
    Det visade sig vara batteriet till klockan som var slut, och därför startade inte datorn.

Batteriet ville de ha 150:-, och skulle jag byta det själv fick jag köpa ett specialverktyg av dom för lika mycket.

Batteriet var ett vanligt knappcellsbatteri som kostade 30:- på coop, och verktyget en torx9:a om jag inte minns fel som jag köpte på biltema för 15:-

Efter ett tag så pajade gånggärnen till skärmen, så skärmen hängde av. Åter till apple och de sa att det var ett kännt fel, men de gjorde inget åt saken.
    En dator för 30papp utan ansvar. wtf... jag limmade ihop fästena, och sålde datorn.

Köpte en PC och fick fungerande multitasking helt plötsligt. Visst, Findern hade "multitasking" men den sög ju häst :D Så segt att man blev förbannad.

Dessutom kom alla bra musikprogram till PC nu oxå, så man slapp Apple.

3. Märdin

Märdin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med om att iPhone är bättre än Android!
    Dock så är detta ju ett Androidforum så jag kan inte säga att jag aldrig funderat på att vara otrogen..:P

4. multimega

multimega Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag som gillar musikprogram måste dock säga att iphone är fan så mycket bättre på det. Det här är ju dock beroende på att drivarrutinerna för tattoo är sugiga.

skulle gilla att se ett musikprogram till android, men det verkar dröja. Iphone har dock hur många roliga musikprogram som helst.

så utveckla gärna mer musikprogram till android. idag finns det inga.

5. leetsweden

leetsweden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skillnaden med Apple är att dom jobbar hårt på det grafiska och användarvänligheten ska vara väldigt bra, vilket alltid gör att man missar funktioner som är väldigt uppenbart för många i deras produkter. ex. iPhone kunde inte kopiera text förrän version 3.0 kom ut ett par år senare.

Ex. Jag fattar fortfarande inte varför man inte kan Klippa och klistra filer på min macbook pro, men text-snuttar funkar. (Jag vet att man kan dra filerna från fönster till ett annat för att klippa ut och klistra in), men det är ett exempel på en uppenbar grundfunktion som funnits i åratal i flertal operativsystem.