Nu har jag uppgraderat till 1.5.3.10093.31. Dessvärre vet jag inte vad jag skall ha det till, då telefonen inte kan ansluta till programmet. Masslagringsläge - ja, Kies - nej.
Precis. Den hittar jag också...men det verkar ju som att vår kamrat längre upp i tråden säger sig ha hittat den senare versionen. Äh, det blir nog så att man får vänta...igen.
... har sökt som fan, men hittar ingen.... iofs så kunde jag updatera med kies, men det är ju bra om vi kunde hitta en dl-länk..
Kies har alltid fungerat för mig, förutom att uppdateringsfunktionen alltid ballar ur. Får konstanta avbrott i uppkopplingen och ligger som vanligt på flera hundra procent nedladdat jämfört med vad som står att det ska laddas ner. Hittills är det ca tre gånger så mycket nedladdat jämfört uppdateringens storlek.
Uppdaterar Kies nu, version 1.5.3.10093.31 Ska testa uppdatera tjejens lur eftersom min e på service...
Även min uppdaterad. Kan dock fortfarande inte ansluta till min sgs. Same Bull. Går det att lägga till en poll här så vi kan få en uppfattning om hur många som har det attta problem?
Mitt Kies har hållt på snart 2 timmar med uppdateringen. "Tappar" uppkopplingen hela tiden, men det är ju bara att fortsätta trycka "ja". Den säger att uppdateringen är 68.657kb, men i detta nu är jag uppe i 183.495kb. Den har kommit upp i 100%, men antar att det är några kb eller mb kvar. Emellanåt laddar den ner snabbt för att sen "tappa" connection hela tiden. Vi får se vart det hela barkar hän... /Jimmy
Imte undra på att servern kruppar sig som ni håller på. Vad ska ni göra med nyaste Kies egentligen? Finns ju ingen fw uppdatering än ffs och hur kul är programmet i sig?
I sig är inte programmet kul alls, men en vacker dag, kanske idag, imorgon eller nästa år när Froyo dyker upp på Kies, då är det kul. eller? Kanske man måste ha senaste Kies installerad för att den ska klara av updaten till Froyo. Då är det bra att ha senaste mjukvaran. /Jimmy
Jag vågar inte uppdatera mitt fungerande kies nu inför froyo! Tog tid innan jag fick det att fungera med min nuvarande version så att uppdatera vore lite för riskabelt enligt mig, man vet ju aldrig vad de där jävla programmet hittar på med :-P
Suck...har provat hela kvällen och även haft datorn igång på natten för att få uppdateringen men den stannar på "hämtar filer"
RavY---- Har du kollat så du inte har ett fönster i bakgrunden som det står: "Det gick inte att ansluta till Internet. Vill du kontrollera din anslutning och försöka igen?" Med följande val: "Försök igen" eller "Nej"? Jag har suttit sen 9-tiden i morse och den tappar anslutningen hela tiden, men det är bara att välja: "Försök igen" hela tiden. Ibland går det snabbt och emellanåt är man tvungen att fortsätta med "försök igen". Just nu är uppdateringen uppe i : 299.480kb/68.657kb skumt?! eller?! Antar att det är ok, men ser väldigt skumt ut. Lycka till /Jimmy
Jag hittade nya Kies på en tysk sida tillsammans med nya USB-drivrutiner för x64. Nu fungerar helt plötsligt kopplingen mellan Kies och telefonen helt felfritt. Äntligen! Har zippat ihop dem och kan skicka dem om någon har problem att uppdatera. PM:a mig i så fall.
Jag lyckas verkligen inte uppdatera. INget felmeddelande eller så men den säger endast "söker efter uppdateringar" Jag har 1.5.1.