Ny lur för 2500kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Stromma, 1 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Tänkte ge bort en ny lur i julklapp till en som idag har en htc wildfire s som hon har varit nöjd med.

    Tänkte mig en större lur, helst runt 3,7"och inte större än 4"då hon inte gillar stora telefoner. Den ska givetvis vara snabbare än den gamla, ha en minst likvärdig eller bättre kamera, och ett krav är mer plats för appar. Helst en htc då hon är van vid det, men det är inte jätteviktigt. Maxpris på 2500kr och en begagnad är inget alternativ då jag inte vill ge bort något utan garantier osv i julklapp.

    Förslag?


    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Sony Xperia P

    Min son köpte nyligen en som han är väldigt nöjd med och den verkar stämma in på dina önskemål. Nackdelen med den som jag kan se är att den inte har plats för extra minneskort (har 16 GB inbyggt minne) och jag tror inte heller man kan byta batteri på den.
     
    Last edited: 2 dec 2012
    Stromma gillar detta.
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Läs lite om Xperia Go kan vara något. Den verkar vara stabil för sitt pris och sin storlek.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
    Stromma gillar detta.
  4. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Xperia P verkar vara den mest intressanta av de två. 4" skärm mot 3,5", dubbla minnesmängden och 8mp kamera mot 5mp. Det som talar för Go i det läget är den externa minneskortplatsen och det faktum att en 4"skärm kanske är i största laget.

    Det optimala hade varit en skärm på 3,7" eller 3,8", eftersom hon inte gillar "stora" telefoner. Samtidigt så känns det i mina ögon som att steget från en 3,2" till 3,5" är för litet och att hon snart borde kunna vända sig vid det då det inte skiljer så mycket på måtten på dom, och det faktum att P dessutom är något smalare borde kunna bidra till att den inte känns alltför klumpig.

    Eftersom hon har en htc idag så har jag letat efter en lämplig sådan, men det verkar inte finnas någon vettig i den prisklassen. Alternativet hade varit en SII som fortfarande är en mkt trevlig lur, men dels vet jag att hon tycker att den är för stor då hennes bror har en sådan, dels drar det iväg i pengar och att köpa en begagnad är inget alternativ.

    Kan dock nada om Sony Ericsson androider. Hur är dom rent hanteringsmässigt jämfört med Sense som hon har idag och Touchwiz (som jag personligen är allergisk emot)?


    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Ja jag är kanske dum men jag fattar inte så mycket av vad skillnaderna mellan Sense, Touchwiz och vad det som Sony har egentligen är. Det jag kan se med blotta ögat är bl a att Samsungs Touchwiz är mycket mer färgglatt än det som Sony har. HTC har jag knappt tittat på så Sense har jag ingen uppfattning om alls. Men vad mer som är skillnad är inte så uppenbart för mig.

    Möjligen sånt att på Samsung kan man snurra runt runt bland hemskärmarna medan man på Sony får bläddra fram och åter.

    Jag har även en ZTE Blade som väl har mer grundläggande android men även där tycker jag det är rätt likt Samsung och Sony. De skillnader som finns är inget jag direkt reagerar på i alla fall när jag använder de olika telefonerna.
     
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Galaxy S2? Sitter själv i precis samma sits som du och gungar fram och tillbaka mellan Xperia P och S2:an.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.