Problem: Ny mapp på internminnet med allting gammalt

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av byrackan, 13 januari 2013.

1. byrackan

byrackan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej rubriken är inte den bästa men jag ska försöka förklara mitt problem lite bättre här.

Jag installerade Cyanway-betan häromdagen och det har fungerat riktigt bra men nu så är allting på internminnet i en mapp som heter 0 (ja bara en nolla).
    Så nu kan jag inte restora mina backups eller någonting, den känner inte igen några bilder från galleriet etc. Så allt nytt läggs under "Internminne" och allt jag har sen förrut ligger under "0".

Provade flasha en samsung-rom nu och då läggs allting bara under "Internminne" om ni förstår hur jag menar.

Såhär ser det ut nu.
    Hoppas nån förstår vad jag menar iaf!
    Så, vet någon hur får jag tillbaka "0" som internminne?

Last edited: 13 januari 2013
  2. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Hade exakt samma problem efter att ha testat supernexus romen, det jag gjorde i slutändan var att gå in i "0" mappen och markera allt och valde "klipp ut" sedan gick jag tillbaka till "rotmappen" och klistrade in allt där, när SE frågade om jag ville ersätta vissa av mapparna sa jag "ja" sedan var det bara att kasta "0" mappen.
    Allt verkar vara OK efter denna lösningen.

3. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Använder du Clockworkmod recovery? Äldre versioner har lite problem med 4.2 (pga av stöd för flera användare, du är användare "0") och dess filträd och skapar alltså såna här typer av mappar. Lunaticos lösning bör fungera helt OK. Jag rekommenderar dock en uppdatering av ditt recovery. :)

EDIT: Ju mer jag söker på det desto osäkrare blir jag på mitt påstående ovan. Hursom, uppdaterad mjukvara är alltid najs! ;)

Last edited: 13 januari 2013
  4. byrackan

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack så sjukt mycket! Fungerade jätte bra :) Är dock en grej kvar i "audio" i "0" mappen som ej går att flytta och kan inte heller ta bort "0". Men det är ett mindre problem, nu fungerar allt som det ska igen! :D

Jag använder Touch recoveryn, dock en lite äldre version så ska passa på och uppdatera den med :)

5. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Bra att det fungerade för dig, "0" kanske du kan ta bort om du kopplar mobilen till dator och tar bort den där.

6. byrackan

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska testa senare :-) Tack!

7. Julmust

Julmust Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Någon som har en länk till var man hittar uppdaterade cwm touch?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2