Ny Mi Note 10 men osäker, går ifrån samsung S9

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Toydroid, 1 apr 2020.

  1. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej

    Lyckades idag få tag på ett fyndex av Mi Note 10 hos netonnet för 4890:- så väldigt bra pris, men efter att ha börjat konfa upp telefonen med appar inställningar mm, börjar jag tveka på om detta är rätt för mig.

    *Den känns otymplig och tung
    *Väldigt van vid Samsung, med deras Samsung health, Smart Switch, Dex etc.
    *Skärmen på gränsen för stor, svårt att nå allting

    Det känns som en väldigt bra telefon i övrigt speciellt för priset men är som sagt osäker, nån annan som har gjort byte ifrån samsung till xiaomi och vad är era erfarenheter idag i så fall?
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Har S10+ och Mi Note 10, inget problem med någon av dessa. Kommer byta permanent till Mi Note 10 inom kort. Använder inga Samsung-tjänster och aldrig gjort, vägrar knyta mig till en hårdvarutillverkares tjänster som inte fungerar på olika plattformar så det är ett icke-problem för mig.
     
    Vispen74 gillar detta.
  3. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Har också en S9 och efter två års användning så har jag märkt att jag ogillar samsungs appar, ogillar att deras implementation av minneshantering stänger appar i bakgrunden, speciellt när andra telefoner med liknande prestanda och minne klarar att ha dem igång. Sen hatar jag batteritiden, man får bara ut en bra batteritid när man kör på +HD och stryper CPU:n till 70%. Det enda jag gillar med min S9 är storlek och skärmen. Storleken är perfekt, kan hantera den med en hand.
    Sen angående Mi note 10 så hade jag ögonen för comviqs deal med 245kr per månad för en mi note 10 men jag hann inte bestämma mig för den.