Ny mobil med bra prestanda och skaplig batteritid

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dawe, 31 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu vet jag att det finns många likvärda trådar redan men ändå jag går i tankar om att byta nalle då jag många gånger känner att min htc legend är lite väl seg samt att den har för liten skärm.

Jag vill ha en mobil som har så bra prestanda som möjligt dvs hårdvarumässigt och är bättre på alla sätt än min nuvarande legend dvs med kamera osv, är inget foto freak men vill kunna ta lite bilder då och då.

Gärna en skärm med 4tum eller högre, 3.7 tum skulle funka lika bra det bortsett att ingen av de nallar som finns idag har i närheten av lika bra cpu/gpu :(.

Bra batteritid vill jag ha och då menar jag bra för att vara dagens smartphone telefoner inte att jämföra med en nokia 3310 t ex.

Kvalité är en avgörande faktor även om man kan köpa till något skyddskal osv.

Jag har testat många av de nallar som finns ute idag men eftersom de är i butiker känner man sig lite begränsad ändå hade varit bättre att kunna testa under en längre tid men de är som det är.

Jag har som vanligt många olika tankar i huvudet och de är följande.

Köpa en ny mobil kort och gott.

Köpa en ny mobil som jag ska använda för allt jag idag använder min legend plus ipod touch 4g 32gb till dvs därav vill man ha ut mer batteritid och även prestanda då den mer eller mindre kan käka allt man ger den utan att den hackar. Går visserligen inte att jämföra iOS och android rakt av men hårdvaran som sitter i den är fortfarande mycket bra jämfört med många av marknadens mobiler bortsett från dualcore.

Köpa någon billigare variant som typ xperia neo eller dylikt och skaffa sig en samsung galaxy tab 10.1 som jag har testat rätt mycket och börjat gilla mer och mer.

Eller sista behålla mobilen och skaffa en galaxy tab 10.1 och vänta till i höst med en ny mobil eftersom apple tros komma med sin iphone 5 och android kommer med någon ny uppdatering samt windows phone 7.5 ska komma och nya mobiler med dessa.

Jag är ingen fanboy av något av operativsystemen egentligen så länge det flyter på bra och är en telefon med bra kvalité god samtals kvalité och att de vanligaste förekommande apparna finns typ spotify m fl.

De jag är inne på nu i dags läget är htc sensation, samsung galaxy s2, lg optimus 2x. Skulle säga att jag gillar lg:n mest vad gäller formgivning på telefonen den är inte så jäckla bred som samsungen och htc:n och verkar lättare att kunna använda med en hand och få ett bättre grep om telefonen.

Däremot har man ju hört och läst mycket om problem med den luren plus att den kör android 2.2 som i nuläget är lite utdaterat. Vet ej hur svårt det är att roota den och lägga in en rom med 2.3 eller senare.

htc sens eller lg eller samsung motsvarighet är inget som spelar någon jätte roll för mig iom att jag kör luancer pro plus på min legend och tycker den är bra mycket snabbare med det än den var med sense

Hoppas någon orkar läsa detta blev lite längre än jag tänkt mig :P

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Införskaffade en samsung galaxy tab 10.1 och kommer avakta med ny nalle..känns ändå som att mycket kommer hända framöver så de är bättre å avvakta samt vänta in lite mobiler med 3.7-4 tums skärm med ordentlig prestanda (läs dualcore m.m)

Så tråden kan låsas eftersom den inte längre är aktuell.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.