Ny mobil - Sgs 2 eller Arc

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av emanuelj, 10 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. emanuelj

emanuelj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag ska få mobil på jobbet. Har idag en SE X10 2.3.3 som jag älskar sedan senaste uppdateringen.
    Vad ska jag sattsa på? Jag väljer mellan Arc och SGS2. Jag måste ha telefonen i minst 24 mån.
    Arc börjar dock kännas gammal men älskar SEs gränssnitt.
    Vore kul att få lite synvinklar, rent spontant känns SGS2 mer framtidssäker.

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Sett till hårdvaran är det SGS2 som gäller. Men är själv extremt nöjd med min arc och den räcker gott och väl till. Sedan så släpper ju SE en uppdaterad version kallad arc s som får en 1,4 prolle istället för den 1,0 som sitter i vanliga arc. Den kan ju vara ett alternativ. Men tycker du skall besöka en butik och känna på telefonerna så du får en känsla för dom vad det gäller gränssnitt m.m

Det är trots allt du som skall använda telefonen så det viktigaste är vad du trivs med inte vad vi andra här tycker du skall ha.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

3. emanuelj

emanuelj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jo jag har kikat på båda i butik. Gillar arc bättre. Det som känns osäkert är just framtiden för arc. Ska stå ut med telefonen i två år minst.
    Vet varken ut eller in. Måste bestämma mig till måndag. Självklart hade jag velat vänta på Xperia Duo.

Last edited: 10 sept 2011
  4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Definera framtidssäker...
    Kommer alltid komma mobiler med värre och värre prestanda.
    Tror inte du behöver oroa dig för att en arc inte skall räcka till under de 2 åren om det nu inte är så att du vill spela lite mer krävande spel. Men till "vardagligt" användande så är nog mer eller mindre alla telefoner som släppts under året "framtidssäkra" under de näst kommande åren.

5. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Som bylund e inne på så går det inte vänta ihjäl sig, kommer alltid nytt så köp det du känner för idag, det du känner för imorgon kan du ju inte känna idag :innocent: eller hur!!! Gör ett gott val och lev väl

//B

6. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Finns nog inga mobiler idag som är framtidssäkra skulle jag vilja säga

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.