Ny officiell rom till Magic med Sense version:3.05.401.3

Diskussion i 'Magic' startad av yohan12, 28 jan 2010.

1. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis installerat uppdateringen också. Känns som en ny och fräsch telefon. Enbart positiv än så länge... :)

2. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tycker den slukar minne nu. Kan man ta bort de apps man inte använder som följde med uppdateringen. Försökte ta bort aktie, men den ville inte försvinna. Batteritiden tycker jag nog är som innan.

Annars så är jag nöjd, fick lite ny lur känsla.

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det går inte att via telefonen ta bort "grund-apps" som följer med telefonen. Vet inte om det går på något annat sätt dock.

4. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu testat lite mer. Gillar uppdatering skarpt. Stort plus för att browsern nu kör i fullskärmsläge. I originalromen så hittade iaf inte jag något sätt att åstadkomma det.

Även de medföljande widgetarna är snygga. Gillar främst mail-widgeten där man kan "flippa" sig igenom all mail. Skulle dock önska att det gick att visa mail från samtliga mail-konton i samma widget. Nu verkar det som att man måste ha en widget per konto. Dessutom, varför kan man inte få med GMail i detta? Det finns inte som val. Detta kan väl lösas med att lägg upp GMail som ett POP- eller IMAP-konto men det känns inte riktigt som "rätt" lösning. Det borde gå automatiskt.

GMail är inte heller integrerad i kontaklistan där man annars kan se alla mail från en given kontakt sorterat under denne. Att mail gruppers på dett sätt är helt super men varför är det inte integrerat med GMail?! GMail är mitt huvudsakliga mail-konto sedan jag köpte en Android-telefon. Utan Gmail-kopplingen tappar denna funktion mycket av sin användbarhet. Känns som att Sense inte riktigt tagit steget in i Android/Google-världen utan lever kvar i Windows Mobile-världen.

Jag tycker vidare att det är ett aber att veckovyn har försvunnit ur kalendern! Programvyn funkar dock hyfsat som komplement men lite stökigt är det. Jag får ingen ordentlig överblick tycker jag.

Har inte fått någon riktigt känsla för om telefonen drar mer batter i eller inte. Dock så ställde jag ner polltiderna för mail-applikationen. Det var 15 minuter default och det är klart det kan dra en del batteri. Ställde ner det till ett par gånger om dagen vilket är tillräckligt för mig.

5. joma74

joma74 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också uppdaterat och efter lite pillande med inställningar och installation av några program är betyget positivt. Känns som man fått en helt ny lur.
    En sak som stör mig är att det saknas veckovy i kalendern. Finns det någon annan kalender man kan ladda ner? Tidigare använde jag Tochdown då jag den strulade med synkning mot exchange server men det funkar bra nu.

6. Cepetomte

Cepetomte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

En sak till som jag stör mig på gäller leveransrapporterna på SMS och MMS. I gamla romen så blev det ju ett varningstecken brevid meddelandet som indikerade att det inte kommit fram än, och ändrade sig till ett OK-tecken efter någon sekund. Nu när man skickar SMS får man OK-ikonen direkt även fast man vet att det tar den där sekunden eller två. Känns som att man blir lurad för att den tänker "jaja, det kommer säkert fram, det gör det ju alltid ändå så jag visar OK-ikonen i alla fall".

7. Slick-Rick

Slick-Rick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har kastat min Magic i golvet och krossat displayen så kan inte kolla upp vad appen heter, men har för mig att det var Calendar Pad. Smidigt så jag ser (såg) för en hel vecka i en widget.

Denna app fungerar som en förlängd arm till kalendern i telefonen som i sin tur är synkad med google kalender.

Jag måste nog säga att jag gillade kalendern som jag hade innan bättre, men med widgeten jag hittade blev det riktigt bra!

Jag laddade telefonen varannan dag innan jag uppdaterade, men efter så kändes det som att batteriet drog så mkt så jag inte vågade chansa på att inte ha det fulladdad när en nya dag började. Den var mindre än hälften efter 24 timmar utan laddning.

Gällande kalendern kan du läsa här ovan hur jag löste det!

R

8. mashisi

mashisi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SMS till utlandet kommer inte fram

Hej! Efter installationen av den nya ROM:en kommer inte mina SMS till utlandet fram.:(
    Finns det fler som har samma problem?

9. Johan.

Johan. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter uppdateringen så "force closar" min telefon hela tiden :( säkert upp till 6-7 gånger per dag. Någon ide på vad jag kan göra?

10. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg att någon mer än jag har problem med network lost inom allt som har med nedladdning och surfning att göra. Någon som har en lösning eller varit i kontakt med HTC angående detta? Fruktansvärt irriterande är det i alla fall.

Mvh: Magnus.

11. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Kolla att klockan har rätt tid och datum. Jag kunde inte heller koppla upp mig när jag hade flashat om radion. Ändrade tid och datum manuellt, och så funkade det igen!

12. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Tid och datum stämmer redan. Kanske ska testa ställa om det bara för att lixom. Allt är värt att prova.

Det är precis som om allt som har med upkoppling att göra (väder, butiken, zedge, surfning osv) fungerar av och till. Drygt och redigt irriterande. Utöver det gillar jag nya sense ordentligt.

13. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller med om att sense är riktigt fint för utom att den obefintliga gmail integrationen och att den kopplar ner datauppkopplingen lite när den känner för det.

Last edited: 13 mar 2010
  14. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har samma problem. Har någon kommit på en lösning.
    Har testat tid datum som nämndes.

15. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Bara jag som har problem med ringsignalen? Jag väljer en egen låt som signal, sen glömmer den vilken jag valt och det låter inget när det ringer.

16. Gabbe

Gabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Hmmm, sedan jag uppdaterade kan den läsa mitt sim-kort men inte koppla upp mot 3:s nät...
    Jag får upp alternativen telia s, 3, IQ. Men när jag väljer 3 och den försker att registrera på 3 så tar det ca 2 min innan svaret blir: Ditt sim-kort tillåter inte att du registrerar på detta nätverk. Konstigt som tusan, för jag hade mobilen igång tidigare utan problem...:S Någon som vet något??

Last edited: 14 mar 2010
  17. Zebb

Zebb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med den nya uppdateringen.

* Det förefaller som att en del samtal ej kopplas upp.
    * Det händer ofta att jag måste skicka om SMS (Meddelande ej skickat)
    * 3G-internet fungerar sämre än förut
    * Bluetooth är mindre stabilt.
    * Telefonboken är bra men har vid två tillfällen varit TOM (!)

Jag börjar önska mig en downgrade eller en annan stabil lösning.

Bör nämnas att jag har använt denna firmware i 4 veckor. Min utvärdering är därför genomtänkt.

Last edited: 15 mar 2010
  18. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan tala om att jag har kört på Sense ett bra tag nu och hittar egentligen inget negativt.
    Telefonen flyter på och är enligt mig en ny fräsh lur!