Ny på Samsung (och android)

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av jimel, 2 dec 2025.

1. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497
    Tja! Precis beställt min första Android (Fold 7) och undrar om man ska gå på en klocka och hörlurar från Samsung eller om det inte spelar någon roll? Som Apple inbiten så slapp man ju tänka :) Vill ju inte missa någon viktig integration som man bara kan få om man har en Samsung klocka.

2. nDre

nDre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    934

MINA ENHETER

Det beror lite på vilka funktioner du vill ha / letar efter. Av egen erfarenhet skulle jag säga Garmin klocka och Nothing hörlurar. :) (Jag är inte så stort fan av dessa "inlåsningarna" vad mestadels Apple håller på med)

jimel gillar detta.
  3. Aeab

Aeab Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har historiskt mixat olika tillerkare av klockor och hörlurar med olika Android lurar. Oftast funkar det alldeles utmärkt så länge man inte blandar in någon Apple enhet i ekvationen. Sen en tid kör jag dock bara Samsung. Mest för att jag tycker watch7 är den bästa klockan och buds 3pro riktigt bra lurar. Om du kör Samsunglur och verkligen inte har något specifikt önskemål om annan till erkare så kan jag absolut rekomenderar tex watch7 och buds3 pro. Bör även gå att hitta till rätt bra pris.

Kristy och jimel gillar detta.
  4. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497
    Jag har noll erfarenhet av android sidan så om alla funktioner kommer funka vilken tillverkare man än väljer så struntar jag i vad det står på klockan.

5. Aeab

Aeab Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan finnas mindre skillnader beroende på vilken kombo du väljer. Kör du inte med Samsung buds tex så kan du behöva hörlurtillverkarens app för att styra hörlurarna.
    Vad gäller klocka så beror det ju där mer på klockan än telefonen tror jag vilka funktioner du får. Nu har du ju en Samsung telefon men hade du inte haft det och kört med Samsung watch7 så tror jag tex inte ekg mätningen i klockan fungerar.

jimel gillar detta.