Ny rss läsare [DroidGReader /mod]

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 30 mar 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej då beror felet på att den timar ut eller något när den hämtar bilderna. Detta är ett känt problem det jag rekommenderar är att du stänger av att visa bilder när du är på 3g tills jag har hittat en lösning på detta problemet. Det går dessutom betydligt snabbare att läsa artiklarna då. Lösningen kommer bestå i att du får ett bättre fel meddelande. Om det är någon artikel som du verkligen vill se bilderna i så tryck meny och sen show images knappen så kanske det går bättre.

Share funktioner kommer också senare men känner att det finns en del annat som jag måste lösa först. Men det kommer :P

Tack för feedbacken :D
    //Reconnnn

2. drauks

drauks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Nvidia Shield Pro Android TV
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Ser riktigt bra ut, lite feedback kommer här:
    • Uncategorized listas två gånger:

• All Items listas två gånger under Uncategorized:

• Sedan brukar "pilarna" på kategorierna vara tvärtom, alltså peka åt höger när kategorin är ihopfälld och neråt när den är nerfälld. Hoppas jag gjorde mig förstådd.
    • När man läst en artikel och trycker Back så kommer man till toppen på feeden istället för där man vari listan, vilket vore bättre.

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej tack för den feedbacken. Sjukt konstigt för har själv aldrig stött på att uncategorized kommer 2 gånger eller att all items kommer 2 gånger hel skumt pilarna fungerar för mig alltid också. Men tack för feedbacken får väll ta en titt på detta också. Någon annan som haft dessa problem?

Last edited: 14 maj 2010
  4. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Jo, de fungerar, jag var otydlig ser jag nu. Provar igen:

Normalt sett när man använder sig av sådana pilar så använder man de tvärtom gentemot hur de används i din app. Högerpilen och neråtpilen borde byta plats med varandra, så att det blir så här:

5. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej det kan jag fixa har funderat lite på det själv och jag håller med dig. Det kommer uppdateras i nästa version :D

Har du möjligen en folder i Google Reader som heter Uncategorized?

Last edited: 14 maj 2010
  6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ny version uppe på Market
    Fixat:
    Bättre hantering av Force Close problem vid image downloads
    UI fixar då det som drauks råkade ut för inte ska hända igen.

7. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Jo, det var såklart det som var problemet. Var nog en tidigare rss-app jag testat som skapade den. Nu funkar det som det ska :)

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Va bra :D Skönt att höra att det inte var något annat konstigt som skapade problemen :D.
    Om du gillar appen får du gärna skriva något fint på Market :P
    I nästa version så ska förhoppningsviss backgrunds sync av items med notifikations komma. Låter det bra?

//Reconnnn

9. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Ett par saker till när jag ändå håller på:

• Om man vill ta bort stjärnmärkning av en artikel så väljer man "Star" och det fungerar ju men det borde stå "Unstar" eller liknande på artiklar som redan är stjärnmärkta.
    • Sedan skulle jag verkligen vilja ha möjligheten att läsa alla artiklar i flödena, inte bara olästa. Jag gillar hur det fungerar i Greed, där den laddar alla artiklar i feeden, lästa som olästa. Men inte alla på en gång, kanske valbart 20, 30, 40 st, sedan när man scrollar till slutet så laddas ytterligare ex. 40 artiklar.
      Denna funktion även i feed-listan, så att även feeds utan olästa artiklar syns och är valbara.

10. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Punkt ett kan jag hålla med om. Det ska jag titta på borde inte vara svårt att fixa.
    Punkt två har jag valt att inte göra på det sättet anledningen är att jag har gjort appen på ett sätt som passar så jag läser feeds. Så det kommer jag inte ändra på vill man läsa tidigare olästa så får man antingen stjärnmärka dem eller så får man läsa dem i en annan läsare. jag själv tycker det är väldigt onödigt att ladda ner en massa redan lästa saker eftersom det inte finns någon vettig ordning på dem och att bara ta några random artiklar verkar meningslöst tycker jag. I min app så är dem sparade tills nästa update.

//Reconnnn

11. drauks

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Just pga av detta kan ju funktionen vara valbar, så får man välja hur man vill ha det. Tror att det finns fler som vill kunna gå tillbaka och läsa nån redan läst artikel utan att stjärnmärka varenda hyffsat intressant artikel. Men men...kanske bara är jag.

Förstår inte riktigt vad du menar med vettig ordning. Datum/tid-ordning funkar väl lika bra på lästa artiklar.
    Så jag förstår inte heller vad du menar med att "ta några random artiklar".

12. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ledsen för att jag inte var så tydlig. Det jag menar är att visst kan det vara bra att gå tillbaka till en gammal artikel men jag personligen tycker att det blir lite klumpigt att ladda ner en massa lästa artiklar och sen hoppas på att just den man var intresserad av ska dyka upp.

Det jag isåfall hellre hade gjort är att spara artiklarna lite längre.
    Självklart inställnings bart men säg att artiklarna bara försvinner när du har uppdaterat 5 gånger den femte gången försvinner artikeln hade det varit en lösning tror du? Eller kanske så att man märker artikeln själv inom appen så att den inte förvinner inte stjärn märker den utan bara markerar den att den ska sparas ett tag?

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag har nu lagt till backgrunds uppdateringar i appen. Men jag kan inte lägga upp uppdateringen på market förens jag har använt appen ett tag och kollat så att jag inte får en massa FC buggar och skit. Ville mest meddela att detta kommer i nästa version av appen . Den borde dyka upp inom några dagar jag hoppas det är okej för alla att vänta lite så jag kan se till så att produkten blir så bra som möjligt.

//Reconnnn

14. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

+1. Fin läsare i övrigt :)

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tack:P som sagt så om en sån funktion som efterfrågas drycker upp så kommer det dröja ett tag. En fråga till er. Tycker ni appen är långsam får bara kommentarer om det på märket? Om ni tycker det får ni gärna berätta när den är långsam för jag tycker den är snabb. Och har svårt att förstå kommentarerna och det går inte direkt att fråga dem som ställer dem.

16. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nå, du har ju den snabbaste telefonen på marknaden också :) Jag tycker också appen är snabb nog (Motorola Milestone, också det en snabb lur) men t.ex. scrollning går betydligt segare än i NewsRob.

Jag behåller din app installerad men väntar med att använda den tills bilder och share är på plats och fungerar bra. Jag gillar det du gjort hittils skarpt, så jag tycker det ser mycket lovande ut.

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej tack. En fråga bara med att scrolliningen är långsam menar du då i artikel fönstret eller i där alla artiklars rubriker vissas. För om det är där alla rubriker vissas så skulle det kanske kunna lösas med ett enklare gränssnitt som man kan ställa in. Så alla med grymma lurar kan få njuta av coolofs design.

Vad menar du med att bilder inte fungerar?

18. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag menar i artikellistningen. Borde det inte gå få upp prestandan genom att helt enkelt rendera hela listan till en bitmap och scrolla den, och vid behov (när man klickar på en rubrik) rendera om bitmappen? Här utgår jag iofs från att du renderar massa olika element hela tiden, och det kanske du inte gör.

Med bilder så menar jag ang det du skrev när jag fick FC förut. Men share är viktigare ;)

19. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Heh, tog precis refresh, fast jag vet att jag inte har några olästa artiklar, och den verkar ha fastnat i update-loopen :)

20. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej borde inte fastna i en update loop bara för att det inte finns några olästa men den kan säkert hamna i en loop. Vilken telefon använder du och vilken os version.