Ny Samsung - skicka tillbaka eller inte?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sebastard, 31 aug 2010.

1. Sebastard

Sebastard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, fick hem min nya Samsung Galaxy S för ett par dagar sedan, beställt från Dustinhome, och har nu några frågor.

- Recovery mode fungerar inte. Det går helt enkelt inte att komma in. Volume-up+Home+Power, vänta tills loggan har kommit, 1, 2 eller 3 gånger. Samma sak med Volume down. Prövade i nästan 1 timme igår utan resultat för att veta om jag kan roota telefonen. Nej, inte medan jag höll på att ladda batteriet. Läste på ett engelskt samsung-forum att nyare leveranser av galaxies kommer utan möjligheten att gå in i recovery mode, vet inte om det är sant men jag vet att min telefon ÄR en ny leverans som dustin erhöll sent förra veckan.
    - Kan inte heller använda Kies för att uppdatera firmware såsom beskrivet i https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19024 .
    - Har haft 2 blackscreens sedan jag fått den, samt en instans där tagentbordet bara försvann. Fungerade inte på market/internet eller annat och var tvungen att reboota telefonen.

Utöver detta är jag väldigt nöjd med telefonen :). Tips angående dessa tre problem är välkommet.

2. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

1) adb reboot recovery
    2) Kies är ett helvete, men testa att uppdatera SW när du fått det att fungera så borde black screen bli fixad. Har själv aldrig sett det och jag använder JM5.

3. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

4. Sebastard

Sebastard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ADB recovery fungerade. Håller på att installera och dona nu - tack för hjälpen :>.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Testa komma in i recovery genom att trycka och hålla ner volym upp/volym ner/power samtidigt... Det är långsökt, men kanske funkar?

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

6. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan vara lite risky om du får en fel flash. då kan du inte andvända adb recovery utan måste andvända knapparna.

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Även en lagfix kan vara riskabel. Har fått köra fabriksåterställning 2ggr för att ext2 inte velat montera ordentligt på min lur. Kommer man inte åt recovery i det läget är det kört.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000