Problem: Ny SGS2 strular!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Mint, 15 maj 2012.

1. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hej! Tecknade ett abbonemang med telia i lördes och valde då en galaxy s2! Tog hem den och uppdaterade till 4.0.3 från 2.3.5 och började få problem med WIFI dagen efter!
    Den kopplade liksom inte upp till nätverket och sen så hängde sig mobilen så var tvungen o ta ut batteriet!
    Så jag drog till telia och DOA telefonen och fick en ny! Efter ha läst lite angående detta wifi problem så verkar det vara på grund av 4.0.3 uppgraderingen!
    Så när jag fick hem min nya så tänkte jag att jag inte skulle uppdatera den utan låta den vara kvar på 2.3.5! Men problemet är att den redan var uppgraderad till 4.0.3! Så nyss fick jag samma wifi problem men jag löste det genom att sätta på flygplans läge och sen tillbaka! Tycker inte det ska vara så här med en ny mobil!!

Så vad ska jag göra?

1: Roota telefonen och lägga i en annan rom så kanske problemet försvinner? Men jag vill ju inte förlora nån garanti!

2: Försöka häva köpet hos telia?

3: Vänta på nån uppgradering som fixar detta irriterande problem!

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

1.Tycker du om telefonen, roota och byt till en custom rom. Det löste problemet för mig.
    Hade ics installerat vid köp så att jag fick aldrig se hur telefonen var med stock GB rom.
    2. Lycka till! ....säg det om ett halvår när telefonen varit inne på reparation tre gånger och det är den fjärde gången, då har du rätt att reklamera. Den femte gången tvingas företaget att häva köpet enligt lag om problemet ännu kvarstår.
    3. 4.0.4 löste problemet, i alla fall med custom rom. Men när stock rom får 4.0.4 uppdateringen det vet jag inte.

Det enda vettiga valet du har är #1. Om du inte vill hålla på med reparationer som inte leder någon vart när det är en mjukvarubugg i ics.
    Ev kan du nedgradera till stock GB rom, det häver inte garantin.
    http://www.youtube.com/watch?v=3iPoFvRa9BM Vet ej om det kräver root från början, men det verkar ganska strait forward. Jag har aldrig gjort det här. Någon annan kanske kan bekräfta det här.

Last edited: 16 maj 2012
  3. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag har testat tre S2-modeller (två med förinstallerad GB och min senaste som kom med ICS by default) och aldrig observerat något problem med WIFI.

Jag har inte försökt nedgradera den sista (förutom bootloadern för att återställa download-counter-och det funkade hur bra som helst) än så länge. Däremot på de två första lurarna gick det utan några problem. En vanlig Odin installation, bara se till att du gjort fabrik återställning och rensat cache innan (i värsta fall efter, men det är ett måste annars hamnar du i bootloop).