Citat 1 säger att antalet bokstäver i beteckningen inte nödvändigtvis korrelerar med hur "bra" skärmen är. Jag sa inte att SGS skärm var var dålig, eller att skärmen på Desire var mer eller mindre identisk i prestanda.
Citat 2 säger att SGS är bättre i solljus. Och om du hade tagit med hela sammanhanget så hade det framgått att SGS skärm är lite bättre än Desire map. övriga punkter (eventuellt undantaget svärta). Jag tror fortfarande inte att någon hade fixat "blindtestet" enligt de specificerade parametrarna. Det har förövrigt andra i tråden hållit med om.
Citat 3 säger att det lär finns andra skärmar under beteckningen AMOLED som sopar banan med skärmen på SGS. Desire eller Legends skärm är dock inte en av dessa, antagligen inte AMOLED-skärm på en telefon för den delen. Men AMOLED används inom många andra områden, exempelvis TV-apparater. Där är man inte bunden av samma begräningar som i telefoner, och därför kan man rimligtvis få fram bättre prestanda i dessa skärmar (upplösningen om inte annat).
Citat 4 säger absolut ingenting om att det inte skulle vara skillnader mellan skärmarna på Desire, Legend och SGS.
... Så nä, jag anser inte att jag har påstått något sånt. Om jag har det så är det ett fel av mig.
Om du och andra tolkar det jag skriver som att jag påstår detta så förstår jag att det upplevs som ett "påhopp" (om man nu tar sitt val av telefon så allvarligt). Som sagt, det diskussionen i huvudsak har kommit att handla om är att jag tycker att den trend vi ser i "märkning" av nuvarande skärmar är olämplig. Enligt mig är det inte svårare än att man helt enkelt bara inte håller med om man inte tycker som jag.
Om det inte finns något nytt att tillföra (vilket inte har gjorts på många sidor) så kan den som vill fortsätta diskussionen via PM. Vi har redan kapat den här tråden länge nog. 
Typ telefoner som har en fungerande GPS, har en lampa, inte ser ut som en kopia av iPhones 3G/3GS skal, har >512 MB RAM, och som går ner i fickan någorlunda lätt, och som kör FroYo utan att man behöver roota?
Det finns vissa fördelar med Desire också, även om SGS utan tvekan har bra hårdvara på väldigt många punkter.
Men visst, fortsätt du "reta" dessa "snåla" människor. Enligt min mening så gör du bara bort dig själv gång på gång, men andra kanske tycker att du är jätte tuff!
Go for it!
Last edited: 10 sept 2010