Problem: Ny stabil rom.

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Poteta, 22 jun 2012.

  1. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har kört rootat sedan ett halvår utan problem. Idag har dock telefonen fått tokspel och startar om sig med en halv minuts mellanrum. Jag har testat utan minneskort, rensat dalvik cache m.m. utan resultat.
    Det kan ändå vara kul att testa något nytt så jag undrar bara vilken rom jag ska köra. Den måste vara stabil och gärna klockad till 1.5 GHz. Förslag? :)
     
  2. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sense 3.x, Sense 4, CM9, AOSP/AOKP ? :)
     
  3. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har ingen aning, förut körde jag Sense 3.6 men annars har jag ingen koll. Om Sense 4.0 är stabil så kan det vara kul att testa den.
    Annars har jag noll koll. Det viktigaste är som sagt att telefonen fungerar som den ska och är snabb.
    Jag har 4EXT Recovery v1.0.0.3 RC3, funkar det att flasha om med det programmet? I så fall kan jag ju testa några olika. :cool:
     
  4. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    /red dubbelpost
     
    Last edited: 23 jun 2012
  5. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har bytt rom igen och testat med originalbatteriet, samma skit ännu. Verkar nästan vara hårdvarurelaterat. Skit också...
     
  6. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Vilka Roms har du testat? Vilket firmware har du? Kör du stock kernel? Har du kört total wipe innan flashning? Om inte, flasha Mike1986 superwipe-zip innan.

    För Sense 3.x skulle jag rekommendera InsertCoin 5.5.0 eller 5.1.8.

    För Sense 4 tycker jag OrDroid 9 är bäst.

    Vill du ha cm9 kan jag starkt rekommendera elelinux som du hittar här i forumet, som jag kör nu. Jag är mkt nöjd. :-)

    Skrivet med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
     
    Poteta gillar detta.
  7. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Underbart att du försöker hjälpa mig, jag har ju rootat en gång (två egentligen men den första gången gick det åt skogen :P).
    Jag blandar ihop begreppen och försöker hitta tråden där man förklarar för noobs men hittar den inte. Jag ska försöka förklara så gott jag kan.

    Jag har alltså fixat s-off men har inte supercid. Kommer inte ihåg vilken version jag har. Jag kan gå in in 4EXT och köra wipes m.m.

    Det enda jag har gjort idag är att tanka hem en version med Sense 3.6, försöker komma ihåg vilken det var men minns inte eftersom det var mycket googlande och sökande innan jag hittade dit. o_O

    Så jag tar gärna hjälp från början hur man bär sig åt.
    När du skriver "För Sense 4 tycker jag OrDroid 9 är bäst.", kan jag bara söka upp en fil, mounta på minneskortet och sedan köra på? Eller måste jag först installera Sense 4.0 och sedan installera OrDroid?

    Sense gillar jag men jag har ju inte testat någon annan version heller iof.

    Huvudsaken är som sagt att allt funkar utan att man måste hålla på och uppdatera grejerna. Telefonen måste fungera felfritt eftersom jag är egen företagare och lever på mina samtal. Så som jag ser det nu ångrar jag rootningen i första läget men å andra sidan hade jag ångrat mig om jag aldrig testat. Nya saker är alltid kul. :cool:

    Jag har redan kollat in One X på Elgiganten så om det inte löser sig blir det en ny telefon på måndag. Dock är jag ju nöjd med denna innan den började strula.
     
  8. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jaha, det blir ingen ny lur än verkar det som. ;)

    Hämtade Mike1986 superwipe-zip och körde den innan jag körde OrdDroid 9.
    Nu tuffar och går det som vanligt! Tusen tack för hjälpen. :-*
     
  9. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Va bra att det löste sig :-) hans zip är väldigt bra då den kollar efter fel också efteråt!

    Hoppas du gillar OrDroid!

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
     
  10. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Något var definitivt fel med min gamla rom. Batteriet räckte inte en hel dag vid normalt användande men jag trodde att mitt ankerbatteri var dåligt.
    Nu har jag pillat på telefonen typ hela dagen (finns en del att fixa med i början) och fortfarande 65% kvar! Helt sjukt bra.
    Dessutom gillar jag OrDroid, det var ett bra tips.
     
  11. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kul! Tänk också på att det tar 2-3 battericykler innan ROMen har "satt sig." Ditt batteri komme bli bättre. :) Kör slut på det helt, och sedan ladda upp till 100% (inte bara grönt, kontrollera att det verkligen är 100%). Kör som sagt 2-3 såna cykler så är du i hamn sen. ;)

    Vill du bättra på batteriet ytterligare kan jag rekommendera faux senaste kernel med inställningarna intellidemand/noop i typ SetCPU! (SetCPU fins gratis på XDA)