Ny telefon, behöver köpråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Seden, 26 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Seden

Seden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har haft en Nokia X6 telefon nu i över ett års tid. Har haft problem med den i flera månader och nu går den knappt att ringa med så det är dags för en ny.

Har läst otaliga test och kollat flera forum för att få en uppfattning om vilken telefon jag vill ha, men jag är helt lost och kan inte bestämma mig så jag behöver lite hjälp.

Några punkter:
    - Vill inte ha en Nokia, dags för att testa på en Android.
    - Ska vara bra att surfa med, surfar väldigt mycket, ibland flera timmar i sträck under tråkiga föreläsningar
    - Angry Birds!

Ja några andra speciella krav har jag inte, förutom att den förstås ska gå att ringa och skicka meddelanden med. I allmänhet hatar jag datorer/telefoner som hakar upp sig och trögar (vem gör inte det) så helst ska telefonen flyta på riktigt bra oavsett vad man gör med den.

Tyvärr brukar jag tappa telefoner i golvet med jämna mellanrum, min X6:a klarar inte ens ett 5 cm fall utan alla delar kommer lös, så en telefon man kan tappa 10 cm utan att den går i bitar vore kanon också, ifall det finns sådana!

Det jag funderat mest på att köpa är:
    - Nexus S som verkar vara det billigaste alternativet för mig
    - Någon nyare HTC eller Samsung modell

Klarar en Nexus S mina krav eller vore det värt att lägga mer pengar på att skaffa en bättre HTC eller Samsung? Vilka modeller handlar det om isåfall? Är Samsung Galaxy 2an mycket bättre än vad Nexus S när det gäller t.ex. surfande och annat?

Hjälp uppskattas :)

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag hade köpte en SGS2. :) Den har ju bättre hårdvara än Nexus S och större skärm, vilket borde tilltala dig som surfar mycket.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.