Ny telefon (ersätta Legend). Bra mottagning, kvalitet, snabb

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av aronsson, 10 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. aronsson

aronsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går också i tankar på telefon.
    Kändes lite dumt att skriva en ny tråd då alla frågar ungefär samma sak, men jag hade lite annorlunda frågor så hoppas ni kan stå ut med att svara även mig.

Har en Legend idag (gillar den för dess tålighet) men ska byta pga av att operatören (tre) inte kunnat hålla vad de lovar så ska vi byta och de ville ha 2500kr för att jag skulle få behålla telefonen. Lite saftigt för en snart ett år gammal lur.

Nu lutar det åt telenor (bor nästan mitt i skogen), tre och telenor är de som har mottagning via 3G, tele2 och telia har bara GSM. Alla har dålig mottagning inomhus så jag har skaffat en 3G repeater.

Men vilken telefon ska man ha, har ju varit helnöjd med min legend förutom att den är lite seg och att market uppdateringar på senare tid funkat dåligt.

Gillar utseendet på Incredible S, verkar vara bra byggkvalitet med, men känns som om O2X har bättre hårdvaran, eller vänta på Samsung S2

Så vart ska man gå ~
    Ilandsproblem, men inte är det enkelt att välja ny telefon.

Min fru ska då även ha ny, hon har också legend idag. Hon har kollat på HTC Gratia. Hon vill ha en smidig, lätt telefon, med bra mottagning och ha bra koll på sin gmail (viktigt för hennes företag), helst ska den säkert vara supersnabb och bara behöva laddas en gång i veckan. ;-)

Vad har ni för råd?

2. mekholm

mekholm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad gäller en mobil till dig så vet jag inte, läs alla de andra trådarna. De flesta är ju intresserade av dessa lurar.

Vad gäller Gratia så skulle jag avråda ifrån att köpa den då den kostar mer än andra mobiler med samma prestanda (och storlek). Motorola Defy är lika bra/bättre och klart billigare. ZTE Blade är något sämre men MYCKET billigare. Kanske vänta på nya Wildfire S som även den ska vara i det mindre formatet. Den Wildfire som finns idag är något sämre prestanda så är det bråttom skulle jag köpa en Defy (med enda nackdel att menyerna är på engelska).

Edit: Jag gillar själv formatet på Gratia/Defyn men kommer (i brist på BRA mindre lurar) köpa en Xperia Neo eller HTC Desire S som bägge är något större än dessa två. Men om hon gillar Legend så kommer hon säkerligen gilla Desire S också...

Last edited: 14 mar 2011
  3. larsolof

larsolof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Huawei x5 kan vara nånting att kolla på, verkar vara en riktigt bra mobil för ett bra pris. Det finns även en recension av den här på swedroid.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.