Ny telefon med bra batteritid och stor skärm

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nummerskivan, 17 nov 2021.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag vill gärna få lite tips på bra ny telefon med bra batteritid och stor skärm.

    Jag har haft Samsungs flaggskeppsmodeller hela tiden, och sitter ju nu kvar med min S7 Edge (som har galet bra batteritid än!!)

    När jag kollar rescensioner så verkar inte många nya lurar slå den jag har i batteritid, om de inte kostar fullständigt skjortan.

    Något som jag har tröttnat på med Samsung är bloatskiten, så egentligen skulle jag vilja ha en ren Android. Men Google pixel är väldigt dyr, och Xiaomi vill jag inte ha.

    Uppdaterade nyss min S7s OS och något hände med Samsungkontot. Jag avinstallerade alla uppdateringar på "Social Experience Service" och då försvann hela upplägget på hemskärmarna. Nu har jag försökt verifiera kontoskiten i flera timmar, men verifieringskoden kommer aldrig innan sessionen har gått ut. Så alla mina inställningar är borta. Kanske jag bara borde ta bort Samsungkontot helt.

    Jag kan tänka mig en ny Samsung, en S21 modell stor skärm, under förutsättning att man kan stänga av en massa skräp, att den har bättre batteritid än S7 Edge hade som ny, och att den har större skärm (det ser jag att den har).

    Har ni andra förslag? Note finns ju tyvärr inte längre. Jag har alltså haft min S7 Edge i många år nu, uppdaterat endast när det har varit nödvändigt för någon viktig app, och är väldigt nöjd med det mesta utom det som hände nu när jag uppdaterade som kontot strular så.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    S7 Edge är väl inte känd för att ha fantastisk batteritid? Men jag kanske minns fel. OnePlus Nord 2 är inget dumt alternativ då den i mitt tycke har en riktigt bra huvudkamera och bra batteritid. Huvudkameran är inte inte i nivå med de bästa flaggskeppen men inte långt därifrån. Generellt brukar de dyraste flaggskeppen inte ge bäst batteritid på grund av strömhungriga systemchipp och stora högupplösta skärmar. Det brukar snarare vara i midrangekategorin man hittar telefoner med riktigt bra batteritid.
     
    Nummerskivan gillar detta.
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 444
    Mottagna gillanden:
    3 231

    MINA ENHETER

    Det finns ju Samsung s21 ultra här på köp och sälj
     
  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    köp en ultra,den är galet bra o kan hittas för en ok peng
     
  5. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 844
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Pixel 4a är rätt billig, går loss på runt 3500:- om du köper från Fnac Frankrike och har bra batteritid. Eller är det för liten skärm?
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    En S21 Ultra begagnad i nyskick kan nog vara ett bra alternativ. Priset tycks ligga runt 7K om man kollar vad instegsmodellen gått för nyligen i forumet. Snapdragonvarianterna av
    Samsung Galaxy S20 FE ska väl också ha bra batteritid. Dessa reas ut då och då.

    Annars är väl någon telefon från OnePlus inte så dum. T.ex. via tradingshenzhen som säljer OP-lurar med global mjukvara flera tusenlappar under priserna i Europa om Nord 2 inte är intressant.
    Oneplus 9 Pro / 9 / 9R / 9RT with Hasselblad (tradingshenzhen.com)

    Om du anger ett riktpris blir det nog lättare att rekommendera val av telefon. Du antyder att pixel är för dyra trots att Pixel 6 kostar under 7K. Om din budget är under 6-7K går ju även en begagnad S21 Ultra bort.
     
    katho gillar detta.
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Vilken prisklass tittar du efter?
     
    jnsson gillar detta.