Ny telefon med dubla simkort

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hawake, 12 sept 2015.

  1. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag letar efter en "ny" eller ialafall relativt modern ny android telefon (gärna från 2015 med någolunda fräscht android eller annat passande OS) med plats för dubbla simkort som inte krockar med minneskortsplats och gärna inte är passiv (så att du kan ha båda simkorten aktiva samtidigt utan att det ena stänger av sig och har sig, detta är dock inget krav utan något jag kan leva med ifall det inte finns)

    så ifall folk har tips på mobiltelefoner som passar mig så skulle jag gärna vilja ha tips på det, telefonen måste kunna beställas till sverige (så att importera är något jag vill försöka undvika) då planen är att det ska vara en jobbmobil och ska därför beställas av företaget jag jobbar på.
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
  3. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Lenovo k3 note köpte jag. Riktigt nöjd med 5.5", 1.7ghz octa core, 2 gb ram, sd-plats som klarar 64 gb, samt dual 4g/3g :)
    Schysst hårdvara behöver inte kosta helt enkelt.
     
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Missade du den detaljen att han inte vill behöva importera?

    Eller den kanske finns att köpa i svensk butik någonstans.

    Sen är det ju ändå så att den inte är helt felfri, det finns ju faktiskt en del att läsa i tråden här på forumet. Och eftersom han skriver att han ska ha den som jobbtelefon kan man väl förutsätta att man vill vara säker på ett smärtfritt köp.
    https://swedroid.se/forum/threads/lenovo-k3-note.122163/



    Edit;
    Visst skriver han "beställas till sverige" men att handla via te.x Aliexpress får väl ändå likställas med import.
     
    Last edited: 12 sept 2015
  5. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Jag missade inte OPs [...]jag vill försöka undvika.
    Det går även att hitta recensioner som gillar luren, såsom motvik till din länk kommer följande:

    The Lenovo K3 Note is one of the best Android devices available in the budget-friendly space, by getting right what is essential to the smartphone experience, a good high-resolution display, smooth performance, and impressive battery life. While not without its issues, they seem quite minor when considering that this device is priced at around just $160.
    http://www.androidauthority.com/lenovo-k3-note-review-631398/

    Använder f.ö luren i det dagliga arbetet (mycket gps/gdocs/synckningar) utan problem. Så min rekommendation kommer ifrån att mobilen är en arbetstelefon med dual sim som fungerar riktigt bra.
     
  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Visst kan du skicka en länk som motvikt , men en (eller flera recensioner) väger inte upp mot flera personers användarupplevelse. Kolla även in på XDA och läs där.
    http://forum.xda-developers.com/t/k3-note
    Visst är det säker en schysst lur.
    Men, , , ändå , , , på något vis.


    Sen finns det ju även andar lurar.
    Xperia M4 Aqua, finns som dual sim.
    Huawei Honor 7.
    Huawei P8 Lite.
    Med flera, kolla här, då är det sorterat med endast Kit Kat och Lollipop ;
    http://www.prisjakt.nu/kategori.php...is_inkmoms&rev=1#rparams=l=s236327418&ref=192
     
  7. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla tips, det lutar åt en Motorola X, men ska kika runt lite mer på rescentioner om den, verkar som att endel hade klagat på överhettning av telefonen och dålig batteritid, är ju dock svårt att veta vad man definierar som dålig batteritid då det har med vad man gör med telefonen. Tanken är ju att telefonen i första hand ska fungera som jobbmobil och inte spelas/tittas på en massa film m.m på