Ny telefon, men vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Grytvante, 15 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Grytvante

Grytvante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag går i tankarna att köpa mig en ny telefon i samband med att jag tecknar nytt abonnemang hos Telia (Max 25 med mobilsurf) då de har erbjudande om ett års Spotify Premium utan extra kostnad. Problemet är att jag inte vet vilken telefon som är mest värd att köpa, har inte hängt med i utvecklingen då jag inte köpt ny telefon på närmare fyra år. Därför hoppas jag på er hjälp. :)

Självklart har jag även ett maxpris som telefonen får kosta, även om det är lite luddigt. Jag hade tänkt mig omkring 3000 kr som max, förutsatt att det inte är en väldigt bra deal i kombination med abonnemanget. Det är dock ett plus om telefonen är billigare än så. ;)
    För att klargöra lite varför HTC'n övervägs trots att den ligger över 3000 kr hos Telia så beror det på att jag då hamnar på en fast månadskostnad på 228 kr med den och det är väl ungefär dit jag kan sträcka mig.

Jag har själv kikat runt lite och hittat framför allt två modeller som intresserar mig, Samsung Galaxy W (Wonder?) och HTC Incredible S. Som jag förstått det är Samsungmodellen lite billigare, har lite mindre skärm, lite sämre kamera, lite mindre ram och en aning snabbare processor än HTC:s dito. Frågan blir då vilken av dessa två modeller som jag bör köpa och om det finns någon annan modell jag bör ta mig en titt på.

Då erbjudandet jag tänkt nappa på inte går ut förrän 22/1 är det ingen direkt brådska och alla tips är självklart välkomna.

Tack på förhand :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.